Reptes de la comunicació post pandèmia

Marta Avellaneda
28 de gener de 2021

L’actual pandèmia de coronavirus que estem vivint ha capgirat molts aspectes del nostre món.

Fa pràcticament un any que no ens abracem amb familiars i amics. Veure una certa multitud al carrer ens genera una profunda inseguretat. En aquest temps, hem deixat de trucar per vídeo-trucar, tele-treballem quan semblava una fórmula endimoniada per les empreses, celebrem reunions telemàtiques que abans eren d’assistència inexcusable i resolem trobades que abans eren de llarga duració amb una trucada virtual més eficient, entre altres molts aspectes.

No tornarem a ser els mateixos després de la pandèmia (o amb la pandèmia a un nivell controlat). I les agències i els professionals de comunicació ens hem d’adaptar al canvi.

Us proposo alguns reptes als que ens haurem d’afrontar, molts dels quals ja estem vivint en aquests moments:

  • Adéu als esdeveniments convencionals. Els esdeveniments tal com els hem entès fins ara deixaran d’existir o, com a mínim, viuran canvis importants. En aquest sentit, la capacitat de generar un bon espectacle online, potser en format modern de televisió, sigui la millor opció.
  • Sobretot, participació. Qualsevol acció de comunicació haurà de permetre la màxima participació. El fet de poder aportar l’opinió d’alguna manera i de poder viure-la –no només com un simple espectador-, determinarà si una acció és interessant, especialment si ens dirigim a una franja d’edat més jove. La comunicació experiencial ha arribat per quedar-se.
  • Allò autèntic val per 2. Cada vegada resulta més important ser autèntic per aconseguir seguidors i crear engagement. Aquests són conceptes que ens situen, especialment, a les xarxes socials però es poden aplicar en qualsevol acció de comunicació, també offline. Cada vegada constitueix un plus superior comptar amb portaveus autèntics, amb opinions reals, arrelades i vocacionals.
  • La vessant social, en auge. En aquest món, a vegades, tan impostat i interessat, la vessant social de qualsevol projecte ha vist multiplicat exponencialment el seu valor. Volem tornar a connectar amb allò primitiu: amb la natura, amb l’ajuda al pròxim, amb la cura d’un mateix i dels altres, amb la solidaritat i la cooperació. Crear una estratègia de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) i desenvolupar-la poden ajudar-te significativament a aconseguir notorietat.
  • Accions conjuntes i visió global. Moltes vegades, treballem tan centrats en el nostre dia a dia que ni tan sols som conscients de l’opció d’unir esforços per una mateixa causa. La crisi de la COVID-19 ha demostrat que la unió fa la força i que, a través de la cooperació de diferents perfils professionals, es poden aconseguir projectes molt interessants i beneficiosos per ambdues parts.
  • La salut global. Si una lliçó hem d’aprendre de la situació de pandèmia viscuda és que la salut global és cosa de tots. Espero de tot cor que aquesta crisi serveixi perquè siguem conscients de la importància de cuidar el nostre entorn i els nostres conciutadans (o, com a mínim, de no perjudicar-los) per la nostra pròpia salut. Sense salut no hi ha vida, amics!

La comunicació és viva i ha de ser-ho per adaptar-se a cada situació. Des d’Undatia Comunicació treballem cada dia per fer-ho possible. Intentem créixer amb els nostres clients i millorar cada dia per donar la nostra més afectuosa benvinguda, també, als nous que arribin.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.