Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la teva accessibilitat, personalitzar i recopilar informació estadística sobre la teva navegació. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots obtenir més informació consultant la nostra política de cookies. OK

M'entens o m'explico?

Salvador Solé
2 de Març de 2016

T'has sentit alguna vegada agredit verbalment pel teu company de feina? creus que va massa ràpid i que no et dóna temps per reflexionar sobre el que està plantejant? sents que no cal que utilitzi aquest to de veu i trobes a faltar més detalls en la petició del teu interlocutor?

A una reunió de feina, no entens la pèrdua de temps d'alguns companys mentre parlen de les meravelles del cap de setmana, en comptes de parlar del motiu pel qual s'ha convocat la reunió. Et desespera que, a sobre, no hi hagi un ordre del dia clar i no acompanyin els arguments amb documents que donin suport a les accions realitzades.

Sempre que parlo amb el responsable d'aquest departament em posa de mal humor. Només fa que posar pals a les rodes, posant objeccions a tot el que li demano. Com a mínim podria ser més simpàtic i somriure de tant en tant, no? Em desesperen les persones així. Hauria de venir al meu departament un dia i veure que el treball és més que papers i papers.

No entens per què duren tant les reunions. Amb lo senzill que és centrar-se en els punts importants, consideres una pèrdua de temps haver de donar tantes explicacions fins arribar a la conclusió final. No és que et sembli malament el reconeixement de l'equip, però no cal perdre més temps de l’estrictament necessari.

Si has llegit els paràgrafs anteriors, segurament t'identificaràs amb alguns dels personatges o situacions descrites. Partint de la base que tots som diferents, la realitat és que cadascú de nosaltres tenim una manera preponderant de comunicar-nos i relacionar-nos amb els altres, que encaixen en un dels quatre perfils definits en el model Bridge, de comunicació relacional.

Conèixer aquests perfils i identificar al nostre interlocutor amb un d'ells, ens porta a conèixer-nos millor, a ser més empàtics i, en conseqüència, a millorar la comunicació amb les persones que ens envolten. Conèixer el perfil de comunicació relacional del teu interlocutor pot evitar la mala interpretació dels seus missatges. Admetre i acceptar els trets que potser no posseïm, però que ens poden complementar, fa d'altra banda, que siguem millors.              

Si portem el model a nivell de l'empresa, podem realitzar el "mapa" de la Comunicació relacional de la nostra empresa. El resultat d'un test previ i senzill que es fa a tots els participants, ens dóna el perfil de cadascú. Si sobreposem cada un dels perfils en una matriu, obtindrem el mapa de la comunicació relacional de l'empresa. Un mapa molt útil per entendre les diferències existents, però sobretot, per convertir aquestes diferències en oportunitats de millora.

Quan a UNDATIA realitzem un curs de Comunicació relacional, explorem a fons el model Bridge i el posem en pràctica amb el grup, a través de tècniques de role play. Tots els participants obtenen el resultat del seu test, que s'envia prèviament, i es confronten les diferències entre els membres del grup.

L'aplicació pràctica del curs, a la realitat, és immediata. Ens serveix tant per a la nostra vida personal com la professional. Per exemple, per als membres del departament comercial. En la mesura que en els dos primers minuts d'una entrevista tinguem les pistes suficients per identificar el perfil del nostre interlocutor, podrem adaptar el nostre missatge al seu estil relacional i com a conseqüència tindrem més possibilitats de tenir l'èxit desitjat, és a dir, tancar una venda!