Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la teva accessibilitat, personalitzar i recopilar informació estadística sobre la teva navegació. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots obtenir més informació consultant la nostra política de cookies. OK

Personal Branding: el control de la teva pròpia identitat

Salvador Solé
7 d'Agost de 2015

Probablement alguna vegada hauràs escrit el teu nom a Google per veure que es diu de tu. Si no estàs prou satisfet amb el resultat de la recerca, posa't a treballar.

El rastre que deixa la nostra presència digital és cada vegada més important avui en dia, independentment de la situació professional en la qual ens trobem.

Si estàs buscant feina, un bon currículum a Linkedin és molt necessari, ja que és una molt bona font d'informació per a reclutadors professionals o per a les empreses que volen incorporar més recursos humans i talent. Si ets advocat, economista o gestor cultural, per exemple, la teva feina necessita, entre altres coses, la credibilitat i reputació que generes en el mercat o en el teu entorn. Si vols que augmentin, és bo que deixis constància del coneixement que gestiones, ja sigui personal o el de la teva empresa o bufet.

Si ja estàs en una empresa i vols promocionar o vols donar-te valor per dedicar-te a un altre tipus d'activitat fora d'ella (crític de concerts, expert en cuina, etc.) és molt recomanable que posis en marxa una estratègia que et permeti generar notorietat en el teu entorn.

Quan parlem de la marca personal o personal branding, parlem de com generar notorietat en el nostre entorn.

Per tot això el primer que haurem de definir és a quin entorn volem impactar, es fa necessari definir una estratègia, a través de la qual i mitjançant la posada en pràctica de les accions oportunes, puguem arribar als col·lectius o targets desitjats.

Parlar de personal branding és, conceptualment, parlar de dins o des de dins cap a fora. És a dir, hem d'identificar les potencialitats que tenim, tant les de caràcter professional com les personals, i intentar projectar-les cap a fora. Això ens permetrà ser autèntics i el nostre missatge sempre serà creïble.

A l'hora d'abordar l'estratègia, has de tenir en compte les eines que utilitzaràs, com i quan les posaràs en pràctica i en quines plataformes t’exposaràs.

Si vols obrir-te perfils a les xarxes socials, pensa en quins i per què. Pensa com t'imagines gestionant la teva marca personal d'aquí a sis mesos, i si és factible l'esforç i la disciplina que hauràs d'invertir durant aquest temps perquè la teva estratègia es compleixi. Al principi, és millor anar a poc a poc i no intentar agafar massa, o més del que estiguis disposat a complir. No hi ha res més contraproduent que generar expectatives en el teu entorn i després no complir-les.

Si no disposes de blog, busca plataformes on puguis exposar la teva opinió o els teus projectes. Realitza discursos o xerrades en directe per reforçar la teva imatge. Dinamitza la teva activitat de networking. Organitza tallers o genera activitats conjuntament amb altres organitzacions. Sigues actiu.

Cadascú ha de tenir la seva pròpia estratègia, en funció de la dimensió que se li vulgui donar a la nostra marca personal, però sempre seguint pautes de comportament que ens facin ser coherents amb els nostres missatges, que ens permetin compartir el nostre coneixement i interactuar amb el nostre entorn.

Certament, quan ens exposem públicament i tenim un paper més actiu en la nostra societat, som conscients que comencem a perdre l'anonimat, però d'altra banda, no hi ha res millor que siguis tu mateix qui pugui arribar a tenir el control de la teva pròpia identitat.