Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.

L’art de contestar allò que es vol

Marta Avellaneda
29 de mar de 2019

T’has hagut d’enfrontar mai a alguna pregunta incòmoda? T’has vist sobrepassat per les preguntes de periodistes i la pressió de l’opinió pública? Si és que sí, has de tenir clars alguns punts que et poden ajudar.

No estem obligats a respondre totes les preguntes. Aquesta és una premissa important a tenir present. A vegades, com a portaveus d’una empresa, institució o entitat, podem veure’ns involucrats en algun accident no desitjat, en alguna informació no veraç o en qualsevol altra situació desagradable que ens porti a afrontar situacions incòmodes, delicades o inesperades. Per això, resulta tan important haver simulat i entrenat prèviament una casuística similar.

La funció del periodista és preguntar. Però l’entrevistat no està obligat a donar la resposta que el periodista vol. L’objectiu del portaveu és donar la resposta que vulgui donar, en funció dels seus interessos.

El que passa moltes vegades, però, és que la pressió de l’opinió pública i del propi periodista, entre altres factors, fa que el portaveu es vegi sobrepassat i acabi o donant una informació que no volia donar o explicant malament allò que volia expressar i, com a conseqüència, donant lloc a malentesos i a males interpretacions.

No contestar el que el periodista vol que el portaveu contesti, no vol dir mai mentir, sinó, simplement, no deixar-se influenciar per la pressió externa. I això, en moments de tensió, no és gens fàcil.

Per això, des d’UNDATIA comunicació, treballem amb uns tests creats específicament per a cada situació, els anomenats Q&A, amb l’objectiu de preveure el màxim de preguntes incòmodes que poden sorgir en una conversa entre periodista i portaveu. Es tracta de posar-se a l’altra costat per portar el portaveu al límit a partir de formular-li les preguntes més incòmodes possible.

Per poder fer aquest exercici, aplicat a una situació específica, cal molta agilitat i, sobretot, disposar del màxim d’informació possible per poder preveure el màxim nombre d’escenaris incòmodes que es poden generar. Aquest és el moment de màxima confiança amb el portaveu per aprendre a controlar les respostes i entrenar-se en l’art de contestar allò que es vol contestar.

Han confiat en nosaltres