Consells per dissenyar un bon pla de patrocini

Tania Empez
16 d'abril de 2019

T'enfrontes a la duríssima tasca de cercar patrocinadors per al teu projecte? Accepta un consell: si vols optimitzar el teu temps i les teves energies, delimita bé els teus objectius i planifica les accions.

El pla de patrocini és el que marcarà l'estratègia que has de seguir a l'hora d'establir relacions amb entitats privades o públiques per captar recursos, econòmics o en espècie (fundraising) dirigits a finançar els teus projectes o activitats. 

Si vols dissenyar un pla de patrocini efectiu, no et saltis cap dels següents passos:

  • Identifica i selecciona als potencials patrocinadors o mecenes

Analitza les tendències de les empreses que fan patrocini. Coneix el seu historial, els àmbits i els projectes als quals vinculen les seves polítiques de RSC, i identifica les expectatives que poden tenir en realitzar una nova col·laboració. Una vegada reconegudes les companyies que puguin tenir sensibilitat o alinear-se amb una causa com la teva, construeix un relat a la seva mida.

  • Construeix un relat persuasiu 

Per a la presa de contacte a porta freda, crea un relat que sigui persuasiu, que generi vincles emocionals i provoqui la voluntat de col·laborar entre les empreses o entitats contactades. Dedica temps a explicar-los el que volen sentir i diferencia't dels altres.

  • Defineix un argumentari per a patrocini o mecenatge 

Recull els missatges clau per explicar l'essència, la realitat i les necessitats del teu projecte. Aquest argumentari serà la base de tota la comunicació relativa a la captació de patrocinis o donacions i es repetirà en tots els canals i suports que utilitzis: el dossier de patrocini, la pàgina web, la newsletter, les xarxes socials, la publicitat...

  • Identifica i selecciona els projectes a patrocinar

Descriu de forma objectiva, i amb dades mesurables, el projecte o projectes pels quals busques finançament. Recull la següent informació:

- Objectiu del projecte (argumentari).

- Pressupost per a la realització del projecte.

- Públic objectiu.

- Cronograma.

- Resultats.

- Necessitat de patrocini.

- Retorn per a patrocinadors.

  • Genera materials de comunicació

Dissenya els materials de comunicació estratègics, per a la dinamització de la captació de recursos i el seguiment del patrocini i mecenatge. Entre ells poden estar:

- Cartes de presentació institucional.

- Dossier corporatiu/memòria.

- Dossier de patrocini/mecenatge.

- Models de convenis de patrocini o mecenatge.

- Control de la gestió amb patrocinadors o mecenes.

- Informe de seguiment a patrocinadors.

- Mailing a patrocinadors.

  • Planifica el contacte amb potencials patrocinadors i/o mecenes

Contacta amb els patrocinadors o mecenes potencials, seguint una sistemàtica professionalitzada:

- Identifica al teu interlocutor dins les empreses. Normalment, els departaments que gestionen els patrocinis són Màrqueting, Comunicació o el departament de RSC (si existeix). Localitza als seus responsables i personalitza el teu tracte.

- Contacta amb els interlocutors, primer per telèfon i després per correu electrònic, per sol·licitar una entrevista i compartir informació sobre el teu projecte. 

- Fixa reunions per fer presentacions en persona; la proximitat afavoreix la persuasió.

  • Realitza un seguiment de les gestions de patrocini i mecenatge

Una vegada fet el contacte, estableix una relació contínua i fluïda amb les institucions o entitats. Entre les tàctiques a seguir, et recomanem:

- Establir un calendari de divulgació de contingut sobre la teva entitat o projecte, enfocat als teus stakeholders.

- Revisar i actualitzar la base de dades i realitzar mailings periòdics amb informació relativa a l'avanç dels projectes o novetats en gestió de patrocini o mecenatge (firma de convenis, acords, etc).

- Fer reunions periòdiques amb els patrocinadors.

- Celebrar esdeveniments de reconeixement.

- Realitzar informes d'avaluació del patrocini per poder assegurar la consecució d'objectius o corregir estratègies en cas que sigui necessari.

Estàs preparat? Doncs som-hi. Pregunta't qui pot estar interessat a vincular-se al teu projecte i comença a treballar. Molta sort!

(Foto de www.lavanguardia.es)

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.