Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la teva accessibilitat, personalitzar i recopilar informació estadística sobre la teva navegació. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots obtenir més informació consultant la nostra política de cookies. OK

Consells per dissenyar un bon pla de patrocini

Tania Empez
16 d'Abril de 2019

T'enfrontes a la duríssima tasca de cercar patrocinadors per al teu projecte? Accepta un consell: si vols optimitzar el teu temps i les teves energies, delimita bé els teus objectius i planifica les accions.

El pla de patrocini és el que marcarà l'estratègia que has de seguir a l'hora d'establir relacions amb entitats privades o públiques per captar recursos, econòmics o en espècie (fundraising) dirigits a finançar els teus projectes o activitats. 

Si vols dissenyar un pla de patrocini efectiu, no et saltis cap dels següents passos:

  • Identifica i selecciona als potencials patrocinadors o mecenes

Analitza les tendències de les empreses que fan patrocini. Coneix el seu historial, els àmbits i els projectes als quals vinculen les seves polítiques de RSC, i identifica les expectatives que poden tenir en realitzar una nova col·laboració. Una vegada reconegudes les companyies que puguin tenir sensibilitat o alinear-se amb una causa com la teva, construeix un relat a la seva mida.

  • Construeix un relat persuasiu 

Per a la presa de contacte a porta freda, crea un relat que sigui persuasiu, que generi vincles emocionals i provoqui la voluntat de col·laborar entre les empreses o entitats contactades. Dedica temps a explicar-los el que volen sentir i diferencia't dels altres.

  • Defineix un argumentari per a patrocini o mecenatge 

Recull els missatges clau per explicar l'essència, la realitat i les necessitats del teu projecte. Aquest argumentari serà la base de tota la comunicació relativa a la captació de patrocinis o donacions i es repetirà en tots els canals i suports que utilitzis: el dossier de patrocini, la pàgina web, la newsletter, les xarxes socials, la publicitat...

  • Identifica i selecciona els projectes a patrocinar

Descriu de forma objectiva, i amb dades mesurables, el projecte o projectes pels quals busques finançament. Recull la següent informació:

- Objectiu del projecte (argumentari).

- Pressupost per a la realització del projecte.

- Públic objectiu.

- Cronograma.

- Resultats.

- Necessitat de patrocini.

- Retorn per a patrocinadors.

  • Genera materials de comunicació

Dissenya els materials de comunicació estratègics, per a la dinamització de la captació de recursos i el seguiment del patrocini i mecenatge. Entre ells poden estar:

- Cartes de presentació institucional.

- Dossier corporatiu/memòria.

- Dossier de patrocini/mecenatge.

- Models de convenis de patrocini o mecenatge.

- Control de la gestió amb patrocinadors o mecenes.

- Informe de seguiment a patrocinadors.

- Mailing a patrocinadors.

  • Planifica el contacte amb potencials patrocinadors i/o mecenes

Contacta amb els patrocinadors o mecenes potencials, seguint una sistemàtica professionalitzada:

- Identifica al teu interlocutor dins les empreses. Normalment, els departaments que gestionen els patrocinis són Màrqueting, Comunicació o el departament de RSC (si existeix). Localitza als seus responsables i personalitza el teu tracte.

- Contacta amb els interlocutors, primer per telèfon i després per correu electrònic, per sol·licitar una entrevista i compartir informació sobre el teu projecte. 

- Fixa reunions per fer presentacions en persona; la proximitat afavoreix la persuasió.

  • Realitza un seguiment de les gestions de patrocini i mecenatge

Una vegada fet el contacte, estableix una relació contínua i fluïda amb les institucions o entitats. Entre les tàctiques a seguir, et recomanem:

- Establir un calendari de divulgació de contingut sobre la teva entitat o projecte, enfocat als teus stakeholders.

- Revisar i actualitzar la base de dades i realitzar mailings periòdics amb informació relativa a l'avanç dels projectes o novetats en gestió de patrocini o mecenatge (firma de convenis, acords, etc).

- Fer reunions periòdiques amb els patrocinadors.

- Celebrar esdeveniments de reconeixement.

- Realitzar informes d'avaluació del patrocini per poder assegurar la consecució d'objectius o corregir estratègies en cas que sigui necessari.

Estàs preparat? Doncs som-hi. Pregunta't qui pot estar interessat a vincular-se al teu projecte i comença a treballar. Molta sort!

(Foto de www.lavanguardia.es)