Patrocinar o no patrocinar, aquesta és la qüestió

Tania Empez
10 de setembre de 2019

Segur que ja ho heu notat… un dels efectes directes d’augmentar la visibilitat de la vostra marca és la recepció massiva de propostes de patrocini, la majoria vinculades a causes justes i necessàries. Però, siguem realistes, encara que seria ideal poder col·laborar amb totes les entitats que necessiten finançament privat, ni sou una ONG, ni disposeu de pressupostos il·limitats.

El patrocini, a diferència del mecenatge, és una activitat de finançament en la qual es dóna per fet l’existència d’una contraprestació, gairebé sempre publicitària per al patrocinador; és a dir, que és una alternativa a la publicitat clàssica i per aquest nou motiu hem de fixar un pressupost anual per a la inversió, planificar les col·laboracions i avaluar els resultats.

Una vegada que sapigueu de quants diners disposeu per a patrocinar, és imprescindible saber identificar les oportunitats adequades per a la vostra empresa, ja que en aquest pas radica la diferència entre perdre’l o invertir-lo en posicionament, imatge o reputació. I per això, abans de dir sí a una proposta de patrocini, recomanem que us formuleu les següents preguntes. Si les respostes són convincents, avanci; segur que és una bona acció.

 

1. S’alinea amb els valors de la vostra empresa?

Si teniu definida una estratègia d’RSE, aquesta pregunta es respondrà fàcilment. En qualsevol cas, la cultura corporativa de l’empresa, la seva filosofia i els valors que voleu transmetre amb la vostra marca han de conviure amb els del projecte, esdeveniment o entitat a la qual us vinculeu.

 

2. Aquest patrocini és d’interès per al vostre públic objectiu?

A l’hora d’avaluar la proposta, heu de tenir en compte a tots els vostres stakeholders i la repercussió social de l’esdeveniment en el públic de la vostra marca (edat, gènere, àmbit geogràfic, …). Si el patrocini encaixa de forma natural en la vostra estratègia de comunicació, veureu com els resultats aporten beneficis al pla de desenvolupament global de l’empresa.

 

3. Què ens ofereixen a canvi?

El projecte o esdeveniment a patrocinar ha de comptar amb un bon pla estratègic de comunicació, clar, mesurable i quantificable que ha d’estar detallat en la proposta. El patrocini serà molt més rendible com més oportunitats de participació us ofereixi; més enllà de la presència del vostre logo en els materials promocionals, és interessant valorar la possibilitat de publicitar la vostra marca a través de campanyes prèvies o posteriors.

 

4. Hi haurà més patrocinadors?

Un dels beneficis del patrocini és que la vostra marca pot vincular-se a causes o iniciatives amb alt valor social que reforcin la vostra reputació i notorietat i us permetin arribar a mercats que no figuren entre els vostres clients habituals. Per aquest motiu, per a protegir i assegurar  les oportunitats de generar negoci, és important conèixer la presència d’altres patrocinadors: assegurar-vos que no siguin marques competidores i que no hi hagi tants patrocinadors que la vostra presència acabi sent anecdòtica.

 

5. És una proposta viable?

No us deixeu impressionar pels materials escrits o les idees apassionades dels experts en fundraising… contrasteu la informació i assegureu-vos que les propostes són viables tècnicament. A banda de demanar referències a patrocinadors d’edicions anteriors, reviseu memòries, resultats econòmics, impactes en premsa i cercioreu-vos de què disposen de tots els mitjans materials, administratius (permisos) i personals per a executar l’esdeveniment.

 

6. Es tracta d’una bona inversió?

No us deixeu portar per l’emoció i apliqueu la raó en els números. Verifiqueu que l’aportació econòmica garanteix els resultats. I no oblideu comptabilitzar la inversió que haureu de fer la coordinació del patrocini en temps, en recursos humans i materials. Això sempre se’ns oblida…

 

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.