Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.

Els efectes de la COVID-19 en la comunicació del sector de la salut

Marta Carbó
5 de mar de 2021

Es compleix un any des de l’arribada de la COVD-19 a casa nostra i de l’inici d’una gran incertesa i desconeixement dels mesos que vindrien. Dotze mesos després, tot i les conseqüències tan severes que hem viscut, també en podem recollir alguns aprenentatges: hem après a ser més flexibles, més avesats als canvis i a adaptar el nostre dia a dia a la realitat de la pandèmia.

El coronavirus també ha portat canvis al món de la comunicació. Aquelles eines i formats que utilitzàvem i que eren útils tant per a empreses com per a mitjans de comunicació potser ja no ho són tant i cal buscar noves vies, reinventar-nos. En el sector de la salut, a més a més, a aquests canvis s’hi suma la rellevància que ha tingut el coronavirus en tots els aspectes i que ha capgirat la realitat de la comunicació del sector.

  • El coronavirus, el tema del dia. Les informacions sobre el coronavirus han acaparat titulars i portades dels diaris, erigint-se com el tema central de les principals capçaleres, i m’atreveixo a dir que de tots els mitjans de comunicació. Tenint en compte que ha impactat a tota la societat, sense excepcions, no es fa estrany aquest protagonisme, però cal considerar, alhora, que les informacions relacionades amb altres àmbits de la salut o altres malalties han quedat en un segon o, fins i tot, tercer pla.
  • Augment de l’interès de la ciutadania. No tot són males notícies: la COVID-19 ha fet més necessari que mai mantenir-se informat. Tothom s’ha interessat per saber com protegir-se, com actuar i relacionar-se amb les persones del seu voltant i això es tradueix, en definitiva, en la voluntat de la ciutadania de conèixer i endinsar-se en un àmbit que prèviament no tenia la seva atenció. Es tracta d’una situació excepcional, és clar, però aquesta ha facilitat que la societat estigui més interessada i sensibilitzada sobre les informacions del sector.
  • El respecte als tecnicismes. Aplanar la corba, PCR, taxa de contagi, anticossos, equips EPI, mascaretes, càrrega viral, test d’antígens... Aquests són només alguns dels conceptes que tothom ha incorporat al seu vocabulari habitual. Termes tècnics i completament desconeguts que ens han portat a tenir la ment més oberta i estar més predisposats a rebre i entendre informació d’àmbits com la medicina o la recerca. És ben cert, però, que s’ha fet molta pedagogia durant molt temps i des molts canals. Penem-ne nota.
  • La recerca, clau. La situació excepcional que vivim ha posat en valor, per a tota la societat, que la recerca és indispensable i que és la via per trobar la cura a malalties com la COVID-19, però també de les que coneixem de fa temps i que encara no tenen solució. Un fet positiu per a les empreses del sector. Vull pensar que un cop superem aquest embat res tornarà a ser com abans i seguirem essent conscients de com d’imprescindibles són la ciència i els professionals sanitaris, però caldrà veure-ho. Ben aviat.

Els canvis que ha suposat la COVID-19 són evidents en el sector de la salut, però van molt més enllà. Per arribar als nostres públics és imprescindible ser capaços d’analitzar com ha canviat la comunicació que duem a terme a la nostra empresa o organització i com podem millorar-la. T’ajudem?

Han confiat en nosaltres