Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la teva accessibilitat, personalitzar i recopilar informació estadística sobre la teva navegació. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots obtenir més informació consultant la nostra política de cookies. OK

Yes, we Instagram

Paula Lasheras
5 de Febrer de 2019

Seguint la tendència del #10yearchallenge, si mirem el 2008, en plena campanya electoral dels Estats Units, va sorgir un eslògan que marcaria a tota una generació: "Yes we can", de Barack Obama. Era l’època en què Facebook naixia i es proclamava la creació de les xarxes socials. 

Avui, onze anys més tard, ens trobem enmig de la consolidació d’Instagram, la xarxa social amb una comunitat creixent més activa i on sembla que les noves generacions hi tenen molt a dir. 

Propietat de Facebook, la xarxa social amb més big data fins al moment, Instagram és un negoci de milions d'euros on es focalitzen moltes de les estratègies de comunicació a les xarxes socials de les marques. Per altra banda, qui ha sabut crear una comunitat gran i qualitativa es pot permetre viure de les seves accions al seu perfil, creant així un nou ofici: instagramer.

Mentre molta gent critica els influencers -dient que viuen del “cuento”-, existeix una generació, a vegades poc compresa, que treballa perquè aquest nou canal sigui una nova forma de vida. Totes les professions i passions hi tenen cabuda, trencant el cliché que cal que sigui visual: des d'il·lustradors o fotògrafs, que podrien ser professions visuals que encaixen amb l'estètica de la xarxa, fins a perfils amb contingut de memes, esport, mindfulness...

Crear una comunitat i interactuar entre els usuaris forma part de l’èxit, així com una bona creació de continguts i ser fidel a la pròpia personalitat i als valors que et defineixin. Amb aquest còctel d’ingredients i afegint que sàpigues fer que l’algoritme d’Instagram et vagi a favor, tens molt a guanyar, tot i que no es tracta d’una professió fàcil.

La professionalitat d’aquests instagramers pot definir també el seu èxit per poder fer-ne un estil de vida. Cada vegada més, les estratègies de marca que decideixen per apostar a treballar amb perfils a Instagram s’adonen que els criteris utilitzats fins ara, com el nombre de seguidors, no són més que una poma enverinada.

Per aquest motiu, triar un perfil o un altre ha de ser pel tipus de públic objectiu que tingui l’acció comunicativa, i sobretot, la visibilitat adequada. El que vindria a ser aquest concepte que costa de pronunciar: engagement!

Des d’UNDATIA comunicació treballem aquest tipus d’estratègia centrada en aquesta xarxa social: generació de base de dades específica per cada marca, generació de contingut, creació de comunitats i, fins i tot, col·laboracions amb instagramers. És per això que diem que, "Yes, we Instagram", perquè ara és el moment i nosaltres formem part del moviment.