Com integrar Facebook al teu pla de màrqueting

Laura Fernández
7 de juliol de 2017

Facebook, utilitzat correctament, pot arribar a convertir-se en l’eina idònia per donar a conèixer el nostre negoci a la societat. Es tracta d’un altaveu amb un abast immens que ens permet: 


• Escoltar la nostra audiència i millorar la nostra marca. 
• Fer Benchmarking, contactar amb altres empreses del sector i compartir coneixements i bones pràctiques per innovar i millorar els nostres serveis. 
• Guanyar vinculació emocional amb els nostres consumidors/clients. 
• Augmentar vendes.

Us donem alguns tips de com utilitzar aquesta xarxa social com a eina del pla de marqueting: 

• El contingut
Facebook ens permet viralitzar quatre tipus de continguts:
o Foto
o Vídeo
o Text
o Enllaços
Els missatges amb foto generen un 37% més de participació que els que no l’adjunten. Cal apostar per una estratègia a Facebook amb contingut visual.

• Freqüència de publicació
L’estudi Edgerank Checker afirma que es aconsellable publicar, com a mínim, una vegada al dia. Està present a la xarxa amb publicacions constants ajuda a donar la sensació de dinamisme, acció i mobilitat. A més, ens ajuda a estar constantment present a l’imaginari dels nostres seguidors, encara que sigui inconscientment.
 
• Etiquetes 
Quan etiquetes a una persona o una marca, crees un enllaç al seu perfil. La teva publicació pot aparèixer al seu mur. Les etiquetes es poden fer a fotografies però també al mateix text. S’ha de buscar la manera de fer les màximes etiquetes possibles per augmentar la viralitat. Quantes més etiquetes fem servir, a més perfils hi serem presents. En aquest cas, hem de tenir en compte els perfils que ens poden generar més visites i més seguidors: clients amb grans comunitats online, influencers de referència, associacions amb molts seguidors...

• Genera participació
El famós call to action és molt important. Comptar amb un gran número de seguidors però que aquests no hi participin de les nostres publicacions no té gaire mèrit. L’objectiu és aconseguir que els nostres seguidors se sentin part de la nostra entitat i per potenciar aquest vincle, han de sentir-se escoltats.  
Fer preguntes, contestar els seus comentaris, demanar-lis la seva opinió, posar en marxa reptes, crear debat... Totes aquestes accions requereixen de la participació dels seguidors i seran clau per generar una comunitat online viva. 

• Extensió dels textos i horaris
TrackMaven va analitzar 5.804 pàgines de Facebook i més de 1,5 milions llocs per determinar les característiques dels missatges de Facebook més impactants. Va determinar que les millors hores per publicar són a última hora de la tarda, al final de la jornada de treball.
Pel que fa a l’extensió, els textos curts guanyen; els ultracurts, de 40 caràcters, tenen un 86% més de repercussió que altres més llargs.

•La teva audiència
Ens hem de dirigir als nostres seguidors de forma directe, en segona persona, sense perdre el to institucional. Per oferir-los contingut del seu interès, hem de conèixer la nostra massa critica, estar en contacte amb ells i els seus gustos i preferències. 

• La importància del contingut
La qualitat del contingut és clau a l’hora de generar engagement. El contingut ha de ser fresc i susceptible de ser compartit. Abans de publicar ens haurem de preguntar: jo compartiria aquest contingut?
Un estudi recent d’ Amex Open Forum afirma que les emoticones reforcen la participació i aconsegueixen dades com aquestes: un 33% més de comentaris i un 57% més de 'M'agrada'.

• Aconseguir Fans / Seguidors
Organitzar concursos, sortejos, enquestes i promocions és una bona estratègia per augmentar la vinculació emocional amb  la nostra comunitat online. A més, és una bona eina per començar a crear una base de dades de seguidors i clients que més endavant, es pot utilitzar per altres estratègies de marketing com enviament de newsletters, promocions...
 

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.