Estem més connectats, però menys comunicats?

Maria Dolors Cuenca
5 d'agost de 2021

No és cap secret, el teletreball ha vingut per quedar-se. Des que moltes empreses es van veure obligades a implementar aquesta mesura arran del confinament i de la crisi de Covid-19, són moltes les organitzacions que han descobert les bondats d'aquest model i que han decidit mantenir-lo o apostar per combinar-lo amb la presencialitat de la plantilla. Sens dubte, aquest nou escenari ens planteja reptes en molts sentits; també en comunicació interna.

Tot i que és evident que existeixen infinites eines per  fer reunions a distància o per editar documents al moment en remot, és també cert que es perd bona part de la comunicació informal i de les relacions interpersonals del dia a dia. Els cafès amb els companys, les reunions improvisades per a abordar algun tema o els dubtes que, de manera molt més senzilla, es poden resoldre parlant amb les persones que tens al voltant. Aquestes anècdotes que poden semblar supèrflues a priori, són sovint allò que ajuda a cohesionar els equips i a teixir un esperit compartit per remar en la mateixa direcció.

Des dels departaments de comunicació i de Recursos Humans hem de plantejar solucions i posar a disposició de la plantilla eines útils per evitar que aquest nou context perjudiqui la bona sintonia de l'equip. Potser les millors opcions són aquelles que, de manera menys invasiva i més còmoda, poden integrar-se i substituir, de manera eficaç, aquestes converses de passadís. Des d'instaurar eines col·laboratives i que permeten comunicar-se de manera pública o privada entre els treballadors, fins a instaurar breus xerrades informals entre persones del departament, el recorregut per a impulsar aquestes relacions és molt variat.

Un bon exemple d'això són els cafès de les 10.00 h. A Undatia Comunicació cada divendres ens connectem per videoconferència sense un ordre del dia preestablert i amb l'única fi de posar-nos al dia i de compartir dubtes i inquietuds. En aquestes trobades breus –no solen durar més d'una hora–­­ hem pogut comprovar l'eficàcia de plantejar alguna qüestió en veu alta, d'intercanviar perspectives o de demanar opinió sobre alguna acció en la qual estem treballant. Existeixen moltes solucions possibles que, per descomptat, han d'adaptar-se a la realitat de cada equip i a les seves circumstàncies: la disponibilitat, els horaris, la dimensió de la plantilla, els diferents càrrecs i organigrama de l'organització, etc. 

El més important és, al cap i a la fi, buscar la fórmula que millor encaixi en el teu equip i garantir que en aquest moment en el qual estem tan connectats, també estem ben comunicats.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.