Com s'ha de comunicar una empresa del sector turístic?

Rosario Santa María
31 de gener de 2020

Entre el 22 i el 26 de gener, es va celebrar la 40a edició de FITUR a Madrid. A la fira mundial líder dels professionals del turisme, 255.000 visitants van conèixer les últimes tendències i les principals novetats de les 11.040 empreses expositores de 165 països, entre cadenes hoteleres, aerolínies, oficines de turisme o Diputació. FITUR demostra, amb força, que el turisme continua sent el sector econòmic més important per a Espanya. El passat 2019, va contribuir a l'economia amb 92.337 milions d'euros, amb 83,7 milions de viatgers internacionals (un 1,2% més respecte a l'any anterior), segons xifres del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.

FITUR es posiciona com una fira en la qual "cal estar" perquè, una vegada més, continua sent el principal aparador del sector. Però cal "saber" estar i, d'altra banda, les empreses dedicades al turisme no només han de participar en fires que tenen una data d'inici i una altra de finalització, sinó que han d'anar un pas més enllà en la seva estratègia de comunicació. A Undatia Comunicació ho sabem i tenim una àmplia experiència en comunicació especialitzada en turisme, assessorant i acompanyant a clients que, des de fa anys, confien en nosaltres, en la nostra estratègia de comunicació especialitzada en turisme, com l'Hotel Alimara de Barcelona, Cambrils Park Resort Family Resort i les cadenes Aromar Hotels&Restaurants, Daguisa Hotels, Guitart Hotels i Sport Hotels Resort & Spa Andorra; els restaurants Aradi, Ca Ramonet i El Nou Ramonet; el CETT-UB Campus de Turisme, Hotelería i Gastronomia i la Mesa de Turisme Lloret de Mar, entre altres. Per a això, comptem amb un equip sènior de consultors especialitzats en lifestyle i en economia, formadors en habilitats comunicatives i de portaveus i especialistes en la producció de continguts audiovisuals, gràfics i digitals.

A Undatia Comunicació oferim, als clients del sector, una anàlisi i un diagnòstic dels seus canals de comunicació online: la web corporativa, el blog, les xarxes socials, les newsletters, les seves comunitats online i de reserves de restauració i hoteleria (com Booking, La Forquilla o TripAdvisor). També analitzem el seu posicionament SEO (Search Engine Optimization), per a dissenyar una estratègia digital que contempli Paid social i campanyes SEM (Search Engine Màrqueting), així com col·laboracions amb influencers que, realment, puguin donar valor afegit a la comunicació de la marca.

Conscients que l'atenció al client és un aspecte fonamental dins les empreses de serveis, comptem amb formació específica en estratègia digital, en atenció al client i en formació de portaveus. Per què? Doncs perquè el sector del turisme també ha de vetllar per la seva comunicació en casos de crisis i, per a això, necessita un protocol d'actuació i un portaveu que sàpiga llançar els missatges clau en el moment oportú. Prèviament, les empreses han d'haver treballat correctament el seu gabinet de mitjans de comunicació, amb emissió de comunicats i organització de viatges de premsa quan calgui i, el més important, amb una relació de tu a tu i constant amb els periodistes del sector.

Han estat aquests anys d'experiència, i aquesta especialització en el sector, els que ens han portat a ser –per segona vegada consecutiva–, l'agència de comunicació del pròxim Congrés Mundial de Turisme de Neu i de Muntanya, que se celebrarà a Andorra, entre els dies 11, 12 i 13 de març. Sota el títol 'Moutainlikers: turisme, innovació i sostenibilitat', aquest congrés abordarà quatre temàtiques: solucions tecnològiques innovadores per al turisme sostenible, vinculació del consum sostenible amb els recursos i productes locals, turisme inclusiu i desenvolupament de destinacions responsables.

Ja ho deia Michelle Bachelet, presidenta de la República de Xile entre els anys 2014 i 2018: "El turisme és una indústria de futur que no tem als canvis". Així que, sense por, sense pressa però sense pausa, animem al canvi a totes les empreses del sector, perquè comptin amb una comunicació estratègica, eficaç i, sobretot, personal. Estem a la vostra disposició.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.