Com gestionar Twitter de manera professional

Rosario Santa María
19 de novembre de 2020

Si ets usuari habitual de Twitter estàs d'enhorabona! Els responsables d'aquesta xarxa social acaben d'anunciar el llançament dels seus Fleets. I, què són? Són les seves pròpies ‘històries’ que, de manera progressiva, aniran activant als usuaris de tot el món. Igual que les stories d'Instagram o de Facebook, desapareixeran a les 24 hores d'haver-les pujat, i s'espera que la seva aparició promogui l'ús de Twitter.

Aquesta xarxa social que només permet escriure 280 caràcters per tuit compta amb més de 150 milions d'usuaris actius al dia, a tot el món. Es troba en el catorzè lloc del rànquing mundial de les xarxes socials -liderat per Facebook, YouTube i Whatsapp- i per sota de xarxes que tal vegada no són tan conegudes, com Tumblr, Qzone, VK o Weibo. El que la diferència de la resta, és que Twitter és la xarxa més destacada per a informar en temps real i generar intercanvi d'opinions –encara que, a vegades, només alimenta crítiques zero constructives- gràcies a l'ús de determinades etiquetes, segons els temes d'actualitat i les tendències del moment. 

A Undatia Comunicació, utilitzem Twitter per a les empreses dels nostres clients i per a alguns dels seus portaveus. Segons la nostra experiència, aquesta xarxa social funciona millor si la treballes per a un líder d'opinió, que per a una companyia. Des de la nostra àrea d'Estratègia Digital gestionem diferents comptes de directius i, per guanyar engagement, sabem que cal seguir comptes personals que tinguin un mínim de followers -al voltant de 1.000 és un bon número- i que publiquin contingut (tuit) propi i no estiguin tot el temps retuitant, és a dir, compartint tuits d'uns altres.

Hem de tenir en compte que cal publicar contingut de valor i, almenys, quatre tuits propis a la setmana. Sobre quins temes convé escriure? Jo recomanaria un 80% de temes de la companyia i del sector de l'empresari, per a posicionar-li com a líder d'opinió, i un 20% de tuits personals, on doni a conèixer les seves pel·lícules favorites, quina activitat té per al cap de setmana, etc. No fa falta que publiqui fotografies de la seva vida privada, encara que si vol fer-ho esporàdicament, sempre serà bé vist pels seus seguidors, ja que mostrarà el seu costat humà i familiar i, per tant, li veuran com una persona pròxima.

Cada dia, per descomptat, val la pena que el CEO faci comentaris i retuits afegint continguts positius, tant a aquells perfils als quals segueix com als que no, però que estan generant diàleg pel tema que tracten. És a dir, si gestiones el compte del fundador d'una empresa, no entris en temes que puguin generar conflictes, sinó que tracta sobretot qüestions ‘amables’: felicita, dóna les gràcies o comparteix continguts de valor d'altres usuaris. 

Segur que, amb tots aquests consells o amb el teu community manager -que podem gestionar des d'Undatia Comunicació- aconsegueixes que el teu perfil sigui molt atractiu per als més de 150 milions d'usuaris actius de Twitter. 

Anima't i treu-li partit a Twitter!

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.