Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.

Com crear una campanya digital multicanal efectiva

Laura Fernández
5 de novembre de 2020

Què és una campanya multicanal? L'objectiu del màrqueting multicanal és utilitzar les diferents plataformes de comunicació de les quals disposem per conjuminar esforços en la consecució d'un mateix objectiu. Per a això, cal tenir en compte el públic que trobarem en cadascun d'aquests canals i adequar el missatge al target sobre el qual impactarem.

L'objectiu de la campanya, perquè aquesta sigui multicanal, ha de ser únic. I l'estratègia ha de dissenyar-se en accions en tots els canals.

El primer que caldrà triar són els canals i, en funció d'ells, el format, el missatge, les imatges... Tots els elements de comunicació han d'adaptar-se no sols a les plataformes, sinó també al públic al qual pretenem arribar.

En aquest post, no us parlaré dels canals analògics (premsa, resta de mitjans de comunicació, APIS, tanques publicitàries...); em centraré en les oportunitats que ens brinda el mitjà digital. És important no reduir el món digital únicament a les xarxes socials; cal tenir en compte que el mitjà digital ens ofereix multitud de probabilitats: webs, newsletters internes o externes, publicitat online, campanyes de paid social...

Per a elaborar una estratègia digital efectiva que doni resultats en una campanya multicanal, hem de tenir en compte que la inversió, tant en paid social com en publicitat online (Google Ads), és la millor opció per a impactar al major nombre de persones. A més, les campanyes d'influencers o màrqueting d'influència són altres variables a contemplar, segons l'objectiu de la nostra campanya. Aquí, ja no sols caldrà revisar el missatge i la manera de comunicar, sinó també la segmentació del públic objectiu i el mitjà en el qual podem trobar-lo. Per exemple, una comunicació en Facebook no pot ser la mateixa que una comunicació en Twitter, perquè l'usuari de cada xarxa social està en la seva plataforma amb interessos diferents. És a dir, encara que l'objectiu final de la comunicació sigui el mateix, el que ha de canviar és l'enfocament del missatge a l'usuari de cada xarxa, adequat a l'interès que està buscant satisfer en la xarxa social en la qual es troba.

Una comunicació en Facebook ha de buscar l'entreteniment de l'usuari com a objectiu final; per això, en una campanya multicanal, la comunicació en vídeo funciona molt bé en la xarxa de Zuckerberg. En el cas de Twittter, l'usuari es troba en la xarxa per a informar-se, així que el missatge de la campanya ha de ser enfocat des d'una visió pedagògica i informativa.

El format també pot variar segons el canal. Per exemple, ens trobarem davant la disjuntiva de crear banners o newsletters estàtics o dinàmics, impactar amb fotos o amb vídeos… L'elecció ha de basar-se en dos criteris: a qui estem impactant i on li estem impactant. La definició del nostre missatge ha de modular-se en funció d'aquestes dues variants per aconseguir que la nostra campanya aconsegueixi la màxima efectivitat.

Han confiat en nosaltres