Comença la primera lliga de veteranes de futbol 7 de la comarca impulsada pel Consell Esportiu del Baix Llobregat

Laura Fernández
23 d'octubre de 2023

Després de l’èxit de la I la Copa de la Dona celebrada el juny i impulsada pel Consell Esportiu del Baix Llobregat, l’entitat aposta per posar en marxa la primera lliga de futbol 7 femení de categoria sènior a la comarca. Amb aquest projecte d’esport popular, l’entitat pretén donar visibilitat a l’esport femení, promovent la igualtat de gènere al món de l’esport i a la societat en general.

La lliga, dirigida a equips de dones del Baix Llobregat que practiquen Futbol 7 en centres educatius, organitzacions i/o entitats esportives, comença aquest mes d’octubre comptant amb un format a doble volta. Participaran un total de 8 equips de diferents entitats de la comarca: Peña Recreativa Sant Feliu, FC Sant Joan Despí – UD San Pancracio, Penya Barcelonista Sant Vicenç dels Horts, CF Begues, FC Casablanca, CF Ciudad Cooperatica , CF Vinyets Moli Vell.

Algunes de les dones participants són mares de nens i nenes que juguen a futbol en clubs de la comarca i que s’han conegut assistint de públic als partits dels seus fills i filles. Els equips s’han creat fruit d’iniciatives pròpies per acompanyar els més petits en la pràctica esportiva.

El CEBLLOB aposta pel futbol sènior femení

Oficialitzant la primera lliga de futbol 7 femení en categoria sènior, el Consell Esportiu del Baix Llobregat vol donar suport a tots els equips de futbol sènior femení que fins ara, han hagut d’organitzar les competicions sense cap entitat que els doni suport. Amb aquesta iniciativa, l’entitat, fidel al seu compromís de promoure esports amb valors, vol incloure tots els col·lectius a la pràctica esportiva. “És la primera lliga però, estem segurs, que no serà la última perquè el futbol femení està a l’alça”, apunta Salvador Valls, president del Consell Esportiu del Baix Llobregat.

“Per les dones veteranes que juguem al futbol, és molt important que el Consell Esportiu del Baix Llobregat doni el suport oficial a aquest tipus de competició perquè això ens ajuda a visibilitzar un esport d’equip de persones sèniors, i sobretot, femení.”, apunta Almudena, capitana de Futbol Begues i participant a la lliga.

El Juga Verd Play serà el sistema de competició de la lliga

El model de competició que s’aplicarà durant la lliga serà el Juga Verd Play, un sistema impulsat pel Consell Esportiu del Baix Llobregat que posa al marcador les actituds cíviques com la tolerància, el respecte o l’empatia al terreny de joc i que des del 2013 s’està aplicant a tota la comarca amb el suport de tots els ajuntaments.