El CEBLLOB celebra el dia internacional contra la LGTBIfòbia al món de l'esport

Laura Fernández
27 de febrer de 2023

• L’entitat ofereix formació a les famílies i a la comunitat educativa i esportiva i organitza un escape room per enviar el mateix missatge de forma lúdica a la ciutadania.
  • Totes les iniciatives s’engloben dintre del nou programa impulsat pel CEBLLOB “Fugim de la LGTBIFÒBIA”, que promou la sensibilització i la prevenció de la discriminació per raó d’orientació sexual als centres educatius, entitats i administracions vinculades a l’esport i l’educació física.

El Consell Esportiu del Baix Llobregat (CEBLLOB), fidel al seu compromís de promoure els valors dins del món de l’esport, se suma a la celebració, aquest diumenge, 19 de febrer, del Dia Internacional contra la LGTBIfòbia al món de l’esport amb diferents iniciatives que s’engloben dintre del programa “Fugim de la LGTBIfòbia”. El programa, impulsat per la mateixa entitat, va néixer amb l’objectiu de promoure la sensibilització i la prevenció de la discriminació per raó d’orientació sexual als centres educatius, entitats i administracions vinculades a l’esport i l’educació física.

Formació i activitat lúdica i esportiva ha estat la recepta escollida pel CEBLLOB per celebrar el Dia Internacional contra la LGTBIfòbia al món de l’esport, una lluita que, segons Rocío Toré, coordinadora dels Jocs Esportius Escolars i Esport Popular de l’entitat, encara és necessària. “Convivim en una societat encara molt heteronormativa i, desgraciadament, actualment no tothom s'atreveix a visibilitzar la seva orientació sexual per por a ser jutjats o criticats. A més, el món de l'esport també està molt estereotipat amb termes que es refereixen a esport masculí i masculinitat i esport femení i feminitat”, afirma.

Formació contra la LGTBIfòbia

El Consell Esportiu del Baix Llobregat, que ha defensat sempre l’educació com la millor eina per aconseguir els seus grans reptes, ha apostat aquesta vegada també per la formació, oferint una xerrada online, oberta tant a les famílies com a la comunitat educativa i esportiva. La xerrada, impartida el passat dimarts 14 de febrer sota el títol “L’Activitat Física per a tots els gèneres i sexualitats: promovent entorns segurs”, s’ha dirigit a tothom que vulgui ampliar el seu coneixement sobre les temàtiques de gènere i sexualitat. “L’objectiu sempre és informar”, apunta Rocío Toré, “perquè encara existeix molt desconeixement sobre aquesta temàtica que ha estat reprimida durant molts anys. Hi ha una manca d’informació evident, començant per les sigles LGTBI. No tothom coneix els termes ni els col·lectius que aglutinen”.

Aquesta formació també està oberta a les famílies perquè, segons Toré, “si els pares i mares són sensibles al tema i tenen un mínim de coneixements, els seus fills i filles creixeran amb aquesta sensibilitat que han sigut capaços de transmetre'ls i, per tant, seran més tolerants i oberts a temes relacionats amb la diversitat sexual”.

Lluitem contra la LGTBIfòbia amb un escape room

A més de la formació, l’altre ingredient que no podia faltar en una iniciativa del CEBLLOB és l’activitat ludicoesportiva. Per això, el passat dissabte, 11 de febrer, amb motiu del Dia Internacional contra la LGTBIfòbia al món de l’esport, es va organitzar un escape room a Cornellà, obert a la ciutadania, que combinava proves de memòria, esportives i de treball en equip per ajudar-nos a desbloquejar les paraules que construirien un missatge contra la LGTBIfòbia.

Aquesta activitat, a més, tindrà continuïtat en altres ubicacions: durant el mes de febrer i març s’hi podrà assistir al Parc Esportiu del Llobregat com a activitat adjunta a la visita de l’exposició del 40è aniversari del CEBLLOB i, amb motiu del Dia Internacional contra la LGTBIfòbia, que es commemora el 17 de maig, els dies 13 i 14 de maig el Consell Esportiu del Baix Llobregat organitzarà l’escape room en un municipi de la comarca encara per confirmar.