CIMALSA assessorarà el desenvolupament econòmic de la ZEE Luanda-Bengo d’Angola

Han signat un Memoràndum d’Enteniment (MOU) per acompanyar la ZEE en el seu creixement i en la detecció de noves oportunitats de negoci

Carme Melià
16 de maig de 2023

CIMALSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, col·laborarà amb Angola per al desenvolupament d’una Zona Econòmica Especial (ZEE) a la capital del país africà.

El president i conseller delegat de CIMALSA, Isaac Albert i Agut, i el president del consell d’administració de la ZEE Luanda-Bengo, Pedro Manuel Francisco, han signat aquest matí un Memoràndum d’Enteniment (MOU) pel qual l’entitat catalana assessorarà el desenvolupament econòmic de la que és la superfície més gran d’Angola destinada a la implantació de projectes industrials, logístics i de serveis. Amb més de 4.000 hectàrees, l’espai va ser creat l’any 2009 per l’Estat angolès, que ara vol dinamitzar-lo amb una nova estratègia per impulsar l’economia local i del país, en general. La ZEE Luanda-Bengo inclou també un centre comercial, projectes d'habitatge, serveis i altres inversions.

Durant  dos últims dies, una delegació de la ZEE, ha visitat diverses instal·lacions catalanes, com el Port de Barcelona i la ZAL Port. La visita ha acabat amb la signatura del MOU, una declaració d’intencions que s’ha de concretar en futurs contractes de serveis d’assessoria i consultoria de CIMALSA per tal de promoure el creixement de la ZEE i consolidar aquest espai a través de més activitats econòmiques, industrials, logístiques, comercials i de serveis.

L’objectiu del MOU és acompanyar i assessorar l’entitat angolesa en el canvi del seu actual règim jurídic per reconvertir-se en Zona Franca, com també treballar en les oportunitats de negoci que se’n deriven d’aquest pas per convertir-se en una àrea puntera del sector. La proposta de col·laboració implica la determinació d’una estratègia a desenvolupar amb la priorització dels negocis a implantar en la futura ZF, així com, si s’escau, la revisió de la gestió comercial per establir un programa d’adaptació al nou estatus.

Entre les possibles projectes a desenvolupar hi ha la connectivitat ferroviària i per carretera de l’espai, un nou  model de governança, eines formatives i la implantació de la innovació, la tecnologia i la sostenibilitat, entres d’altres que convinguin a ambdues parts, CIMALSA i la ZEE.

Sobre la col·laboració signada avui, Isaac Albert ha destacat que "Cimalsa és un agent de canvi, de transformació i d'aportació de valor en la realització de projectes logístics arreu del món, com en el cas d'Angola, capaç de generar l'estratègia, analitzar la viabilitat, dissenyar la infraestructura, l’estructura econòmica i financera fins a la recerca d’inversors."

Aquesta no és la primera col·laboració internacional de CIMALSA que al 2011, a través de l’ILI, també va establir un acord de col·laboració amb l’Equador per a la planificació logística del país.

Han confiat en nosaltres

Tècniques i funcionals Sempre activades