BIO BIO, la primera empresa de restauració del país amb certificació andorrana de producció d’aliments ecològics

Borja Igual
5 d'octubre de 2023

• Els plats ecològics de Biobò estan acreditats per l’empresa externa Ecocert
  • Des d’aquest mes d’octubre, els plats ecològics de Biobò ja inclouen el segell oficial de producció ecològica

BIO BIO, l’empresa de restauració ecològica de l’Univers BOMOSA, ha obtingut el nou certificat andorrà Ecocert codi AD-BIO-154, per als seus plats ecològics que es comercialitzen sota la marca Biobò. Des de la cuina central d’Encamp, BIO BIO elabora 12 plats amb el segell de producció ecològica, des de truita vegana de patates i ceba, llenties amb verdures o sopa de carbassó, fins a tallarins amb wok de verdures o trinxat de col i patata amb donja, entre d’altres.

Després de superar una auditoria de la certificadora externa Ecocert, BIO BIO ja presenta els seus plats de producció ecològica amb el segell oficial andorrà des d’aquest mes d’octubre. Cal destacar que fins ara, al no existir un certificat andorrà, els plats Biobò es certificaven amb el segell ecològic europeu.

El director general de BIO BIO, Josep M. Azcàrate, valora l’atorgament d’aquest segell i afirma que “és un reconeixement a la nostra vocació per elaborar plats amb productes ecològics, alhora que aporta valor a la marca i ens fa sentir orgullosos de ser la primera cuina central 100% ecològica d’Andorra a l’obtenir en el seu moment la certificació europea per a producció de productes ecològics”.

Azcàrate també comenta que “ha sigut un procés llarg i complex perquè en cada recepta s’han de certificar els diferents ingredients i, fins i tot, les espècies que es fan sevir en la seva elaboració”.

Els plats de Biobò estan elaborats sense conservants, colorants ni additius, amb productes de proximitat, ecològics i tenint en compte l’estacionalitat del producte. Per això cada temporada es presenten les referències culinàries segons els productes de cada estació de l’any.

Josep M Azcàrate afegeix que “a banda de fomentar millors hàbits alimentaris amb productes precuinats d’alta qualitat, saludables, de proximitat i ecològics, BIOBIO té una clara vocació de liderar l’evolució i el canvi de la societat d’Andorra cap a una alimentació més saludable”.

Actualment, els plats elaborats per BIO BIO amb segells ecològics es poden trobar al centre comercial Pyrénées Andorra, als establiments Carrefour i a la botiga Biocoop, d’Escaldes-Engordany.

Altres segells de qualitat

A banda del segell de producte ecològic, tots els plats Biobò incorporen també el segell oficial de Producte Elaborat a Andorra, per indicar que tota la producció es realitza al país, concretament a la cuina central de BIOBIO a Encamp. A més, alguns dels plats també disposen del segell oficial Andorra Recepta Tradicional, com “lo trinxat” o els cigrons amb espinacs. Finalment, els plats Biobò també estan acreditats oficialment com a Productes Agrícoles i Artesanals d’Andorra.

Una empresa amb valors

BIOBIO forma part d’Univers BOMOSA i, com a tal, és un projecte empresarial 100% andorrà que fa de la sostenibilitat i el respecte al medi ambient un dels seus tret més distintius. Aquest segell de producció ecològica se suma a què és la primera empresa de restauració del Principat neutra en carboni i que compta amb el segell de llum verda, que acredita que el 100% de l’energia elèctrica que es consumeix és d’origen renovable.

Han confiat en nosaltres

Tècniques i funcionals Sempre activades