Ser digital ja no és una opció

Salvador Solé
1 de juliol de 2016

Aquesta setmana he assistit a diverses conferències realitzades en el marc del World Màrqueting Festival, una bona iniciativa del renovat Club de Màrqueting de Barcelona.

De tots els conceptes i insights que he anat rebent dels notables ponents que han protagonitzat les conferències, n'hi ha un que m'ha quedat molt clar. Quan parlem des de la perspectiva marketiniana d'una organització, ser digital ja no és una opció. De fet, ser digital "és" l'opció.

La revolució digital ja ha arribat. L'onada ja ha iniciat el seu curs i només hi ha una opció: fer surf i pujar-se a ella, perquè ja no hi ha marxa enrere.

Això no vol dir que totes les altres estratègies i accions "analògiques" no siguin vàlides, almenys per ara, però el que està clar és que a mig termini (no menys de 3 - 4 anys), qui no hagi entrat en l'univers digital estarà fora de límits.

L'àrea digital deixa de ser un canal per transformar-se en una nova cultura d'empresa que afecta tots els seus àmbits: als seus processos (nous mètodes de pagament, CRM, geolocalització), a la seva comunicació (xarxes socials, transmèdia, internet de les coses), als seus productes i serveis (software as a service, dades: Bigdata i el lloguer de dades, coneixement del client, Cloud: serveis en el núvol), i al model de negoci (com defineixo el meu negoci en l'era de la digitalització , què elimino i com m'adapto).

L'experiència del client passa a ser el rei, i la gestió de continguts de qualitat, la seva major aliada.

Noves tàctiques i vocables ja estan en marxa (In bound màrqueting, out bound màrqueting, social selling, Beacons, retargeting, omnicanal, big data, costumer journey, etc.).

Les barreres d'entrada estan clares, especialment per als professionals dels departaments de màrqueting i la tecnologia sembla el seu principal obstacle. La tecnologia, ens agradi o no, és una cosa amb la que haurem de conviure i és el que mourà el màrqueting en la propera era. Si l'any 2010 es disposaven de 150 eines tecnològiques aplicades al màrqueting, el 2016 ja hi ha al voltant de 3.500, i això no s'atura, especialment les dedicades a la mobilitat, a les solucions col·laboratives i socials, i a les analítiques i bigdata.

La transformació digital és ja una realitat. Començar a dissenyar una estratègia digital a les empreses, una prioritat. Quan comences?

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.