Pensa en el teu públic

Anna Caballero
2 desembre de 2019

Un dels errors més comuns a l'hora de preparar una intervenció, ja sigui una presentació d'empresa, uns resultats trimestrals o una conferència sobre un tema concret, és no tenir en compte el públic.

En la meva experiència com a formadora en comunicació, assessoro, assisteixo i acompanyo en la preparació d'intervencions, i un dels temes en què he de fer més èmfasi durant les sessions és recordar als portaveus els interessos de la seva audiència.

Per descomptat, tots saben la importància de conèixer el públic, però no n'hi ha prou saber que són clients, empleats o públic en general. Perquè el nostre missatge arribi al receptor, també hem de tenir en compte què esperen de la nostra intervenció, quina percepció volem generar i quins recursos utilitzarem per fer-nos entendre.

Segur que en més d'una ocasió, davant d'una intervenció, us heu parat a pensar, "realment, què m'estan intentant comunicar?" Acostuma a passar quan l'auditori s'avorreix, deixa de prestar atenció i el telèfon mòbil es converteix en el principal atractiu.

Què recomanem? Preparar la intervenció amb el focus posat en les persones que ens escoltaran, en funció del que els receptors entendran i, per tant, ens hem de posar al seu lloc. De què serveix presentar l'evolució del negoci en reunions trimestrals si el que fem és anunciar xifres i xifres en un PowerPoint amb gràfics sense desxifrar. No seria més interessant expressar de paraula el que representen les xifres, més enllà dels números? És clar, que això exigeix ​​molt més esforç que inserir gràfics en un slide. Exigeix ​​un esforç de comunicació, de preparació d'un missatge concret i de donar tots els arguments i exemples perquè arribi al receptor, pensat en les persones que ens escolten. Adaptan el vocabulari per a aconseguir la proximitat  i la comprensió del públic. Si utilitzem un argot determinat o un llenguatge molt tècnic, s’ha de saber traduir a l’audiència, si aquesta no és especialitzada. Al final, l’important és el que el receptor entén, no el que l’emissor diu.

També hi ha el factor temps per preparar la intervenció. Sempre és millor ser concisos i no esgotar el temps establert. Recorda: una bona presentació no és fruit de la casualitat, sinó d'una bona preparació. Ha de semblar que improvises, quan realment aquesta 'improvisació' està molt treballada. 

Una bona presentació no és fruit de la casualitat. Es requereix temps per preparar un bon missatge que aconsegueixi resoldre totes les incògnites que es puguin generar en el públic, i així assegurar-nos que comprenen el nostre missatge.

Per això, si vols comunicar, pensa en el teu públic.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.