Més enllà de la nota de premsa

Anna Caballero
14 de gener de 2022

Cada vegada més, les empreses entenen la importància de la comunicació i la seva funció estratègica. També és cert, però, que encara n’hi ha que busquen solucions a una necessitat de comunicació concreta i puntual i, a vegades, es dirigeixen a una agència de comunicació amb la voluntat de publicar una nota de premsa. Centrem-nos en aquest últim cas.

Abans d’entrar en matèria, una primera idea que cal tenir molt clara és que enviar una sola nota de premsa és com una gota d’aigua al desert. El resultat pot ser més o menys satisfactori depenent del fet a comunicar. Si és molt rellevant, nou i d’interès mediàtic és possible que els mitjans de comunicació se’n facin ressò. Si és així, el client, content. Per contra, si els mitjans no ho recullen o no li donen la magnitud esperada, el client acaba descontent i amb un cert grau de frustració.

Una de les principals raons per les quals falla aquesta acció és perquè sovint el client té la creença que allò que ha passat a l’empresa i es vol comunicar és el més important. Permeteu-me un apunt: és normal i comprensible, segurament s’hi ha abocat en cos i ànima i hi ha dedicat tot el seu temps i esforços. Malauradament, però, no implica que tothom ho vegi de la mateixa manera i la realitat és que no sempre coincideix amb els interessos generals.

A partir d’aquí, l’agència de comunicació té la missió de convertir l’interès del client en un fet noticiable i no sempre és tasca fàcil. Destacar els aspectes de novetat, crear el vincle amb l’actualitat i, en definitiva, generar interès mediàtic.

El valor d’aquesta acció de comunicació també està a seleccionar bé la base de dades dels periodistes, contactar personalment amb ells, generar altres materials –com fotografies o un dossier de premsa perquè els mitjans de comunicació tinguin informació contextualitzada– o, fins i tot, preparar bé el portaveu per a possibles entrevistes i declaracions. De fet, aquesta última acció acostuma a ser una gran oblidada quan, realment, el portaveu és clau per transmetre el missatge d'una manera clara, directa i amb credibilitat. Perquè sigui així, l’entrenament és un requisit imprescindible.  

Anys enrere publicar a un mitjà de comunicació era pràcticament una de les poques accions per arribar al públic general i encara avui dia, per alguns sectors, hi ha aquest romanticisme d’aparèixer en "un mitjà generalista”. La comunicació ha evolucionat i per arribar al nostre públic objectiu segurament hi haurà canals més directes i efectius.

En aquest context es podria pensar que les notes de premsa han de desaparèixer. Res més lluny de la realitat. En un món de saturació informativa, l’efectivitat està a arribar al nostre públic, a les persones que realment estan interessades en allò que volem explicar. Cal, doncs, trobar l’encaix i escollir en cada cas l’eina que ens ajudarà a aconseguir-ho i, alhora, assolir notorietat i reputació que, en essència, és el que majoritàriament es persegueix quan es vol “sortir” en un mitjà generalista.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.