Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la teva accessibilitat, personalitzar i recopilar informació estadística sobre la teva navegació. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots obtenir més informació consultant la nostra política de cookies. OK

Marca corporativa: la primera impressió professional

Paula Lasheras
15 de Febrer de 2018

Definida com el conjunt d’elements que integren la identitat visual d’una entitat o organització, i més enllà de detalls tècnics, la marca corporativa representa la primera impressió que la gent s’endú d’una empresa.

Si bé està comprovat que les primeres impressions causen un efecte irreversible sobre el nostre inconscient, formant una opinió ferma sobre les persones, passa el mateix al món del branding. Pels seus colors, formes, lletres, nom i aplicacions, podem jutjar una empresa amb pocs segons. Per aquest motiu és imprescindible cuidar la imatge corporativa, ja que aquí ens hi juguem la reputació i la credibilitat professional. I sinó, que els hi preguntin als que cada any són als rànquings amb pitjor puntuació de l’any.

Si volem donar una primera impressió que sigui coherent amb el nostre nivell de professionalitat, caldrà que la imatge corporativa també estigui feta per un professional. A UNDATIA comunicació oferim aquest servei als nostres clients, ja sigui per crear una imatge des de zero o per si cal canviar-la o modernitzar-la. Els nostres treballs d’imatge corporativa compten amb els diferents elements principals:

Manual d’ús de la imatge corporativa: aquest manual reuneix les normes bàsiques per la correcta a aplicació gràfica de la marca en concret i en totes les seves possibles expressions. Cal que es tingui en compte cada vegada que s’apliqui qualsevol element visual.

  • Objectiu creatiu: aquest explica quins han sigut els criteris per elaborar la imatge corporativa, que poden ser directrius marcades pel mateix client o sorgida de la creativitat i de conèixer les característiques de l’empresa del client.
  • Logotip: és la imatge diferenciadora que serà el segell empresarial. Al manual d’ús de la imatge corporativa, es mostra el logotip amb i sense eslògan, en aplicacions com les reduccions de mida, en negatiu de colors i en blanc i negre. No ens podem deixar les versions de l’imagotip, la imatge de la marca que s’identifica sense el mateix nom.
  • Colors: es defineixen els colors utilitzats amb els codis de CMYK (acrònim dels colors cian, magenta, groc i negre), RGB (acrònim dels colors vermell, verd i blau), i PANTONE (sistema propi de control de color per les arts gràfiques). Habitualment, els logotips solen tenir una mitjana de 2 a 6 colors.
  • Tipografia: es marcaran les tipografies utilitzades per la imatge corporativa en totes les seves variacions i pels diferents elements. Segurament, el nom de la marca tindrà una tipografia diferent que l’eslògan.
  • Aplicacions del logotip a material corporatiu com podria ser un paper de carta, un sobre, merchandising, etc.