Esteu comunicant bé? El perquè de les auditories de comunicació

Tania Empez
13 de gener de 2020

Sí, ja sé que el terme auditoria és poc atractiu i que sona a avaluació comptable, o a una cosa pitjor. Però, si li dónes una oportunitat, descobriràs que és un instrument indispensable per a poder dissenyar un pla de comunicació que t'ajudi a aconseguir els objectius de negoci de la teva empresa.

T'has preguntat com està funcionant, últimament, la comunicació de la teva empresa? Creus que els vostres públics us perceben (imatge) com el que realment sou (identitat)? Esteu presents en tots els canals? Si no tens respostes concretes potser ha arribat el moment de revisar els vostres missatges i analitzar en profunditat les eines de comunicació que esteu utilitzant, així com els canals i mitjans que useu per a relacionar-vos amb els vostres grups d'interès.

L'objectiu d'una auditoria no és un altre que mesurar l'efectivitat de la comunicació, saber si el teu missatge està arribant correctament a l'audiència, quin efecte està provocant i detectar, d'aquesta manera, fortaleses i febleses per a, a partir d'elles, dissenyar un pla de comunicació específic i eficaç, amb enfocament clarament estratègic, que inclogui accions que generin l'impacte desitjat.

Em permets un consell? Si has decidit avaluar la vostra comunicació i realment vols tenir èxit, no oblidis identificar les necessitats d'informació i comunicació tant dels teus empleats (auditoria interna) com les de la resta dels seus públics: clients, proveïdors, mitjans de comunicació, institucions (auditoria externa) i, a més, audita de manera periòdica, analitzant cicles d'almenys un o dos anys, per a poder extreure conclusions fiables que et permetin redefinir les accions que no hagin funcionat.

 

El mètode d’Undatia Comunicació

La metodologia que apliquem en Undatia Comunicació es basa a realitzar un prediagnòstic, a partir d'entrevistes i qüestionaris qualitatius, amb guió temàtic i preguntes obertes, per a marcar els objectius de l'auditoria. Una vegada definit què volem aconseguir a través d'aquesta anàlisi en profunditat, fem els següents passos:

1. Analitzem el context i l'entorn en el qual es desenvolupa la comunicació de la teva empresa.

2. Identifiquem els públics objectiu (extern, interns)

3. Avaluem els materials, les campanyes i els missatges que utilitzeu

4. Valorem les eines i canals de comunicació

5. Analitzem els vostres circuits de comunicació

6. Avaluem l'opinió dels teus públics

7. Diagnostiquem, extraiem conclusions i fem recomanacions

 

I és a partir d'aquest moment, quan podem assessorar-vos en la definició estratègica d'accions de comunicació i dissenyar el vostre pla de comunicació. Comencem?

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.