El 2022, les xarxes socials van augmentar el seu engagement un 31%

Laura Fernández
18 de gener de 2023

Durant el 2022, hem viscut grans canvis en molts sectors de la nostra societat i les xarxes socials no han estat una excepció. Durant el segon trimestre de l’any passat, Meta va informar d’una disminució dels usuaris actius mensualment a Facebook. Instagram, en canvi, creixia en nombre d’usuaris, tot i que els canvis de la plataforma dels últims mesos i les queixes d’alguns usuaris per la pèrdua de seguidors i ciberatacs no han beneficiat la popularitat de la xarxa.

És cert que en cada xarxa social s'ha de viralitzar el contingut adequat i allò que triomfa a Instagram pot no interessar a Facebook i la inversa. Però, què caracteritza a cadascuna de les xarxes socials? La resposta ens la proporciona alguna de les conclusions de la X Edició de l'Observatori de Marques i Xarxes Socials 2022, que recull l'activitat de 190 marques espanyoles en xarxes durant l'últim any.

Segons aquest estudi, Facebook i YouTube són xarxes que s'enfoquen més a aconseguir abast i cobertura, Instagram busca la interacció, TikTok la viralitat i Twitter i LinkedIn, la conversa.

La xarxa social amb més engagement és Instagram, que assoleix un nivell d'interacció del 75% durant l’any 2022. El format reels aconsegueix arribar a fins a 12 vegades més usuaris, tot i que el post tradicional continua aconseguint més comentaris. No obstant això, les marques, segons aquest estudi, segueixen apostant per les stories per sobre de tots els formats. I què passa amb Twitter? La seva popularitat ha baixat, però continua sent la xarxa amb més publicacions i la que proporciona major viralitat. Facebook, en canvi, aposta per crear comunitat.

En general, 2022 ha estat un bon any per a les xarxes socials, doncs el nivell d’engagement s’ha situat al 31%. Quant a la presència en xarxes de les marques, el 56% de les marques -més de la meitat de les 190 analitzades en l'informe-, són presents a LinkedIn i molt poques, només un 6,3%, aposten per xarxes emergents com Twitch.

Ja ho sabíem, però amb les dades sobre la taula podem afirmar que les xarxes socials ja no són una opció per a les marques, sinó una necessitat. En l'escenari digital es troben un gran nombre de consumidors potencials i les xarxes socials són els canals per a arribar a ells i elles.

Si un dels teus propòsits per a aquest 2023 és elaborar una bona estratègia digital que busqui potenciar la presència de la teva marca a internet i augmentar la captació de clients digitals, enhorabona, ets al lloc indicat! Contacta amb nosaltres i t'ajudarem.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.