Com gestionem les xarxes socials del teu negoci de forma efectiva?

Marc Martínez
11 de maig de 2022

Des d'uns anys enrere, la comunicació ha anat evolucionant moltíssim, fins a tal punt que, en l’actualitat, o estàs present a xarxes socials o no existiràs per als teus clients i, molt menys, per al món. Gestionar una bona presència en les xarxes socials és de vital importància si vols que el teu negoci obtingui algun tipus de creixement. Però, per on he de començar?

En primer lloc, hem de conèixer quin és el teu públic per saber en quines xarxes socials trobar-ho. Una vegada ho tinguis localitzat, hauràs de generar presència en les xarxes adequades per començar a impactar en el teu públic objectiu. Un error molt comú és intentar estar present en totes les xarxes socials, això es contraproduent, no gastis el temps ni l’esforç en xarxes on el teu target no està present. Recorda que és millor tenir una o dues xarxes socials amb contingut de qualitat i aportant valors als teus seguidors, que tenir moltes, amb continguts genèrics i sense cap mena de valor.

El nostre principal objectiu és cridar l’atenció del nostre target cap a la nostra xarxa social, per lo tant, hem de descobrir quin tipus de publicacions els poden interessar més, sempre relacionades amb el teu negoci, clar està. Per això, pots investigar amb quins continguts normalment solen interactuar més els teus seguidors, quines de les teves publicacions han obtingut un major número de likes o inclús pots analitzar què ofereixen els teus competidors i que els hi funciona millor. A partir d’aquí, hauràs de definir quin tipus de contingut funcionarà millor per oferir a les teves xarxes socials.

Una vegada decidit en quines xarxes socials hauries d’estar present i quin tipus de contingut oferir, has de realitzar mesures de totes les interaccions amb els teus seguidors, això t’ajudarà a saber si la teva estratègia està funcionant i, en el cas que estigui fallant alguna cosa, sabràs corregir el que és. Totes les xarxes socials disposen d’estadístiques que t’ofereixen un anàlisi de tota la informació que necessites saber. Amb una bona lectura d’aquesta informació sabràs quins continguts funcionen i quins aspectes hauràs de valorar per millorar la teva estratègia.

Una vegada hagis posicionat i hagis aconseguit genera l’impacte necessari per aconseguir un nombre important de seguidors, has de tenir en compte una cosa molt important: fixar una freqüència de publicacions estables, mantenir-la i no deixar de generar contingut. Recorda que aquest públic està aquí perquè li agrada el contingut que se li està oferint i en el moment que no reben el que estan esperant deixaran de seguir-te. Si alguna cosa caracteritza les xarxes socials, és la llibertat que li proporciona a l'usuari per prendre les seves pròpies decisions.

A vegades, gestionar les teves xarxes socials i portar el teu negoci a un següent nivell pot ser molt complex si desconeixes el valor d’una bona estratègia digital. A Undatia Comunicació estarem encantats d’ajudar-te a optimitzar tots els Canals digitals dels quals disposes per fer créixer el teu negoci de manera òptima i efectiva.

 

 

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.