Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.

Com ha de comunicar una empresa del sector sanitari?

Marta Avellaneda
9 de mar de 2020

La salut està present a tot arreu. Als hospitals i a la resta de centres sanitaris, però també en totes aquelles iniciatives que suposin realitzar exercici físic i/o relaxació mental com, també, en tota la vessant de l’alimentació saludable. La salut ho és tot i per a tothom, i una entitat del sector sanitari -a l’hora de comunicar- ha de tenir en compte la complexitat d’aquesta multirealitat.

Com que la salut és transversal i es troba en els aspectes més essencials de la nostra vida, qualsevol agent del sector de la salut, si vol arribar als ciutadans, ha d'estar absolutament implicat en la societat. Ha de vetllar per la salut dels ciutadans i, també, per la salut dels seus professionals sanitaris, amb missatges específics relacionats amb el seu camp d’activitat dins el sistema: sigui mèdic, d'investigació, d'infermeria, o de qualsevol altre.

Es pot optar per dur a terme una comunicació menys implicada i més superficial. Però, d’aquesta manera, no s’aconseguirà connectar amb el públic general ni amb el públic específic. L’entitat serà vista com un ens sense objectius ni motivació i, per tant, no serà  tinguda en compte, ni pels mitjans de comunicació, ni per l’opinió pública.

Una entitat del sector de la salut que pretengui arribar al conjunt de la societat ha de saber desenvolupar els següents rols:

  • Ser una veu autoritzada del sector.
  • Ser la veu dels professionals sanitaris de la seva especialitat i lluitar per garantir la seva salut, el seu desenvolupament professional i el seu benestar.
  • Dialogar amb les administracions sanitàries o amb qualsevol organisme competent en matèria de salut.
  • Fer promoció de la salut i empoderar a professionals sanitaris i a ciutadans perquè siguin responsables de la seva pròpia salut.
  • Estar implicada amb el territori que l’acull i amb aquelles iniciatives socials i saludables amb les quals s’identifiqui.
  • Valorar l’actualitat sanitària del territori.
  • Fer pedagogia per facilitar als ciutadans la comprensió de determinats conceptes científics, quan sigui necessari.

I és que tenir salut no vol dir només l’absència de malaltia. Va molt més enllà: vol dir també saber experimentar una vida activa, menjar equilibradament i sentir-se bé emocionalment. Tres pilars bàsics que ha d’abastar la comunicació d’una entitat del sector de la salut. A partir d’aquí, cadascuna s’ha de dirigir als seus públics, per arribar al que importa: el seu públic.

Han confiat en nosaltres