Com crear un web amigable a l’algoritme de Google

Laura Fernández
4 d'octubre de 2021

A l'hora de definir una estratègia de màrqueting digital, el posicionament web ha de ser una palanca essencial a tenir en compte, ja que totes aquelles marques que no apareguin a la primera pàgina de resultats de Google després d'una recerca estaran perdent el 90% dels possibles clics a la seva pàgina.

A part del SEM, o anuncis de pagament a Google, existeix una tècnica de posicionament més barata, més eficaç, però que requereix molt més temps i dedicació: el posicionament orgànic. El posicionament orgànic es refereix al posicionament natural, és a dir, la teva pàgina posiciona sense tècniques de pagament, pel seu contingut, per la coincidència de paraules clau, per l'arquitectura de la teva web, per la rapidesa al carregar ... És clar que ningú coneix l'algoritme de Google i que aquest va canviant constantment però hi ha unes normes que, si la teva pàgina web les compleix, tindrà moltes més opcions de posicionar a les primeres posicions, te’n donem algunes:

  • Densitat de paraules clau: has de tenir en compte amb quines paraules clau vols posicionar la teva web i intentar que aquestes paraules apareguin repetidament de forma fluida i dinàmica en el contingut de la teva web.
     
  • Arquitectura web: l'arquitectura és un altre aspecte a tenir en compte per l'algoritme. Es recomana no superar els tres nivells de navegació i crear urls que donin a Google un camí lògic a seguir. El perfecte seria que des de qualsevol pàgina del web l'usuari tingués diverses opcions per seguir navegant dins el domini. Cal evitar que l'usuari no pugui seguir navegant i abandoni.
     
  • Velocitat de càrrega de la pàgina: un altre dels elements que valora l'algoritme és el temps que tarda la pàgina en estar operativa per a l'usuari, tant en versió ordinador com responsive. En aquests casos, el pes de la pàgina, la claredat del codi, la nomenclatura de les imatges ... són claus perquè la càrrega de la pàgina sigui prou ràpida perquè Google consideri que la teva web és de qualitat.
     
  • El codi: el codi de la pàgina ha de facilitar la feina al robot de Google. És a dir, ha de contenir etiquetes que ordenin el contingut (h1, h2, h3 ...), les imatges han d'estar ben etiquetades.

Aquestes serien algunes de les coses que, sense entrar en contingut propi de la pàgina, l'algoritme de Google té en compte, així que abans de crear la teva pàgina web assegura't que està ben estructurada, que és usable a l'hora de navegar, que és ràpida i, sobretot, que no deixarà escapar als usuaris per no oferir-los opcions alternatives de navegació com són altres articles similars o links interns en el text.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.