Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la teva accessibilitat, personalitzar i recopilar informació estadística sobre la teva navegació. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots obtenir més informació consultant la nostra política de cookies. OK

Branding: què és i perquè s'ha d'invertir

Marta Avellaneda i Paula Lasheras
7 d'Abril de 2017

En un món absolutament ple de marques i de presses, crear una imatge corporativa sòlida i efectiva no és fàcil. Per això cal tenir clar quines funcions ha d'exercir el nostre branding per posicionar-se al mercat i en la ment de les consumidors.


Les cinc funcions bàsiques d'una imatge corporativa són les següents:

Identificació. La imatge corporativa és el resum de l'empresa i del seu missatge. Per això resulta tan important mantenir-lo i seguir una unitat d'imatge de marca, és a dir, fer servir sempre la mateixa imatge, amb el text, forma i color elegits, i persistir en el seu ús perquè el consumidor l'associï a l'empresa i al missatge que ens interessa.

Personalitat. La marca corporativa pot incloure alguna paraula però sobretot inclou formes i colors. Aquests són, especialment, els que vestiran la personalitat del missatge i, en definitiva, defineixen qui som. Ha de ser moderna i s'ha de poder aplicar en múltiples plataformes, de manera que normalment la seva creació va acompanyada d'un manual d'estil aplicacions.

Competitivitat. Tenir una imatge corporativa actualitzada, eficaç i alineada amb la filosofia i valors, permet adquirir una posició d'avantatge competitiu en el mercat. La marca és la carta de presentació subjectiva de qualsevol productor. En realitat, no existeix, és una invenció però s'associa a valors i a contextos concrets per consolidar-se i representar una empresa i / o un producte.

Efectivitat. La identificació de marca transmet molta informació, de manera que amb una sola imatge es donen múltiples missatges. S'ha de tenir present la importància de mantenir-la, ja que hem d'anar actualitzant-la, cuidar-la, ja que hem de ser fidels a ella i fer-la servir sempre en els contextos adequats, i tenir-la sempre present, per ser coherents i fer-la servir sempre que sigui necessari.

Posicionament. La marca permet destacar, de forma clara i efectiva, en un mercat saturadíssim de marques i d'impactes publicitaris. Invertir en branding no és suficient per fer-se un lloc al mercat, sinó que cal aplicar-lo bé i a consciència.