Barcelona-Madrid: l'eix de la prosperitat

Verónica Yunta
12 de juliol de 2018

Les dues capitals sumen un total de 14 milions d’habitants, molts més que països com Àustria, Irlanda, Bèlgica, Portugal, cadascun dels països bàltics, balcànics o  escandinaus. Més que Baviera, per exemple, o que gran part dels estats dels Estats Units d’Amèrica.

Juntes tenen un PIB quasi idèntic i la suma dels dos dóna la xifra de 443.115 milions d’euros anuals, ni més ni menys. Se situen molt a prop de la gegant Bavera i per sobre de quasi tots els länder alemanys. Evidentment, els 443.115 milions d’euros del PIB   no es poden comparar amb el de països com Dinamarca, Irlanda, Portugal, Noruega, els bàltics o els Balcans. Aquests tenen un PIB minúscul en comparació amb els de Barcelona i Madrid; fins i tot, bona part del PIB dels estats dels Estats Units resta per sota d’aquesta quantitat.

Per altra banda, Madrid i Barcelona juntes superen els 100.000 milions d’euros anuals, quant a xifres d’exportació; ambdues reuneixen 1.135.137 d’empreses en plena activitat. Llegeixin-ho bé! Aquestes xifres equivalen a més d’un milió d’empreses en funcionament, creant llocs de treball i generant riquesa, tot i que la majoria d’elles són pimes amb autònoms soferts que segueixen “tirant del carro” de la societat.

Aquesta força econòmica que encarnen Madrid i Barcelona es tradueix en un inevitable “eix de prosperitat”. Ambdós mercats es postulen com un dels principals motors econòmics del sud d’Europa, un eix d’activitat, creativitat, benestar i “mestissatge empresarial”.

Fins al juny de 2017, en només 9 anys, més de 35 milions de persones han utilitzat l’AVE Madrid-Barcelona i, aquestes dades segueixen creixent. De fet, entre el mes de juliol de 2016 i el juny de 2017 van ser 4 milions de passatgers. Aquest flux afavoreix una relació entre ambdues comunitats que transcendeix el mercantil. D’alguna manera representa el fruit d’una solapada relació econòmica, laboral i social que permet la inversió d’empreses i professionals, d’un territori i de l’altre, alhora que suposa una oportunitat per “posar el peu” a l’altre costat.

Això mateix és el que ha fet UNDATIA comunicació, una empresa catalana sense complexes, oberta al món, a nous clients i al seu mercat natural, que no és altre que aquell amb el qual s’entén millor i al que pot satisfer de la millor manera possible.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.