La importància de la comunicació interna

Andrea Sandoval
1 d'octubre de 2019

Un dels motius pels quals va néixer la comunicació interna va ser per  donar resposta a les noves tendències empresarials, entre altres, motivades per la necessitat de millorar l'entorn laboral. Les estructures internes de les companyies han canviat de forma vertiginosa en els últims 20 anys: flexibilitat horària, jornades lúdiques, espais de joc i descans, cafè i fruita gratis, assegurança mèdica, festes temàtiques o servei de gimnàs, entre moltes altres. El principal objectiu és millorar la qualitat de vida dels empleats dins de l'empresa. Ara bé, per què actualment ofereixen tants beneficis les companyies? S'ha demostrat que el treballador que se sent còmode és més eficient i té una actitud més positiva en l'entorn laboral.

Ahir va ser el Dia de la Comunicació Interna i, per tant, és important remarcar que malgrat els beneficis que té implantar un pla de comunicació interna en les empreses, encara hi ha qui els posa en dubte.

La presa de consciència sobre la importància de l'estratègia de comunicació en les companyies ha estat clau per al desenvolupament d'estructures laborals noves. Abans de l'arribada d'Internet, els departaments de comunicació quedaven en l'últim lloc, degradats per no considerar-se imprescindibles. No obstant això, actualment és una peça vital per a l'èxit de qualsevol idea.

A continuació, enumerarem 6 beneficis d'incorporar la comunicació interna a les empreses:

1. Tots els treballadors estan informats sobre les novetats de la companyia: des de la incorporació de nous clients fins a la consecució d'objectius i metes per part dels departaments.

2. Una comunicació bidireccional eficaç contribueix a apropar als empleats de major rang als perfils més juniors.

3. S'incrementa la productivitat de l'empresa, ja que es deixa a un costat la burocràcia per  donar pas a l'intercanvi d'informació directa.

4. Afavoreix les relacions interpersonals, fomentant la comunicació entre diferents departaments.

5. Genera un clima de confiança entre els treballadors, ja que tots disposen de la mateixa informació.

6. Els empleats s'alineen amb la filosofia corporativa de l'empresa, arribant a fomentar major sentiment d'unitat.

En definitiva, la comunicació externa no funcionarà si l'empresa no té un pla de comunicació interna sòlid. La suma d'ambdues és indispensable per a una estratègia empresarial eficaç.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.