Com la crisi de la COVID-19 ha potenciat la comunicació interna

Marta Carbó
22 de maig de 2020

L’arribada de la COVID-19 ha tingut un gran impacte en l’activitat de les empreses a tot el món i, per tant, també dels seus equips. Les companyies s’han vist obligades o bé a cessar la seva activitat, com és el cas de les del sector turístic, o bé a traslladar les oficines al domicili de cada un dels seus empleats, implementant el teletreball de forma ràpida i sense possibilitat de previsió i organització prèvia.

Tot i que aquest fos un canvi imprevist, el teletreball ha estat un element fonamental per fer possible continuar amb l’activitat empresarial i té sens dubte molts beneficis, però també alguns inconvenients. I, en un moment en què estem separats dels nostres equips i de les persones que integren la companyia, la comunicació interna esdevé fonamental. És clau per al bon funcionament de l’empresa, així com també per a la creació d’un bon ambient de treball.

Cal una comunicació fluida i constant amb tots els membres de l’equip, amb la transparència i la claredat com a pilars bàsics, fomentant la comunicació horitzontal, entre companys i equips, i permetent que la comunicació també sigui bidireccional, entre perfils de més rang i júniors. D’aquesta manera, contribuïm, per exemple, a combatre l’aïllament que els empleats poden sentir en treballar des de casa i no mantenir contacte amb els seus companys i que pot desembocar en una desvinculació de l’empresa en un moment en què és més imprescindible que mai sentir-se part d’un equip, d’una comunitat.

Les eines que utilitzem per comunicar-nos són també un altre aspecte a tenir en compte. En els últims mesos segur que n’heu descobert moltes –Slack, Skype, Jitsi, Zoom o Teams-, però, segurament, la immediatesa de l’inici del confinament no va permetre organitzar-les. A més, aquestes eines per organitzar reunions se sumen a altres canals de comunicació interna com newsletters, revistes internes, l’eina Yammer... Davant l’augment de recursos és molt necessari posar-hi ordre, definint quins canals de comunicació s’utilitzen entre equips, per a quines finalitats, amb quina periodicitat, i, així, evitar trucades no programades, missatges de Whatsapp innecessaris, correus, xats... si hi ha organització, serem més eficaços.

En definitiva, el teletreball ha portat canvis en la forma de treballar i de reunir-nos que, segurament, han arribat per quedar-se. És per això que cal aprofitar l’impuls que ha donat la COVID-19 a la comunicació interna per analitza-la, definir les millores que podem fer-hi i implementar accions per treballar en el bon funcionament i el bon ambient de treball a la nostra empresa. Hem de tenir, però, una visió estratègica i global i no només la voluntat de fer front a un context puntual. Si la comunicació interna ja era essencial en el passat, encara ho és més en el present i ho serà també en el futur, no en tingueu cap dubte.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.