El repte de comunicar sobre sostenibilitat

Carme Melià
25 de maig de 2023

La sostenibilitat està sobre la taula del despatx i les empreses busquen la millor manera, i la més efectiva, per comunicar les seves accions davant d’uns consumidors cada cop més conscients i responsables amb el medi ambient. Fins al punt, com ho demostren diversos estudis, que davant de dos productes, de preu i qualitat similars, el client acaba escollint el de la marca més responsable segons els principis de sostenibilitat. La clau rau, però, en la credibilitat de la informació, i aquesta no sempre s’aconsegueix fàcilment.

L'estudi La comunicación de la sostenibilidad de las marcas conclou que els mitjans digitals i les xarxes socials són les vies principals que utilitzen els consumidors per informar-se sobre la sostenibilitat d’un producte o d’una empresa. De la mateixa manera, més de la meitat dels consumidors assegura que deixarien de ser clients d’una empresa si sap que aquesta té denúncies en matèria de sostenibilitat. En la banda contrària, la gran majoria de clients també creu que moltes marques exageren els seus valors i compromisos sostenibles, fet que els desmotiva a l’hora de consumir-la: la sostenibilitat no és una moda a què apuntar-se sense més, sinó un compromís ferm amb uns valors que afecten tota la societat. I les empreses no poden centrar-se únicament en els beneficis econòmics, sinó que han de tenir present l’impacte social i ambiental de les seves accions.

Per això, més enllà dels resultats econòmics i de l’evolució de l’empresa, avui en dia parlar de sostenibilitat és imprescindible per vendre i donar a conèixer la nostra empresa. S’ha convertit en un nou concepte clau que ha de formar part de l’estratègia empresarial i de la comunicació corporativa. Conceptes com la reducció de la petjada de carboni, la responsabilitat mediambiental, el canvi climàtic o l’ecologia s’han incorporat al llenguatge empresarial, però el més important és saber-ho comunicar correctament.

No podem oblidar que parlem de conceptes eteris, que necessiten ser ben explicats i, alhora, que puguin ser contrarestats amb dades creïbles, rigoroses i demostrables. El desenvolupament sostenible de les empreses és, per tant, una informació necessària a l’hora de comunicar, però que, d’altra banda, no pot ser excessiva, enganyosa ni tenir un marcat biaix comercial. Una comunicació que les empreses no poden obviar si volen continuar sent competitives, créixer i reforçar la imatge i la reputació de marca. El repte és trobar el punt comunicatiu adequat per fer arribar al consumidor el convenciment que les nostres accions en matèria de sostenibilitat formen part de l’estratègia de futur de la companyia i que els principis de responsabilitat social impregnen tots els àmbits de l’empresa.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.