Marca corporativa: la primera impressió professional

Paula Lasheras
15 de febrer de 2018

Definida com el conjunt d’elements que integren la identitat visual d’una entitat o organització, i més enllà de detalls tècnics, la marca corporativa representa la primera impressió que la gent s’endú d’una empresa.

Si bé està comprovat que les primeres impressions causen un efecte irreversible sobre el nostre inconscient, formant una opinió ferma sobre les persones, passa el mateix al món del branding. Pels seus colors, formes, lletres, nom i aplicacions, podem jutjar una empresa amb pocs segons. Per aquest motiu és imprescindible cuidar la imatge corporativa, ja que aquí ens hi juguem la reputació i la credibilitat professional. I sinó, que els hi preguntin als que cada any són als rànquings amb pitjor puntuació de l’any.

Si volem donar una primera impressió que sigui coherent amb el nostre nivell de professionalitat, caldrà que la imatge corporativa també estigui feta per un professional. A UNDATIA comunicació oferim aquest servei als nostres clients, ja sigui per crear una imatge des de zero o per si cal canviar-la o modernitzar-la. Els nostres treballs d’imatge corporativa compten amb els diferents elements principals:

Manual d’ús de la imatge corporativa: aquest manual reuneix les normes bàsiques per la correcta a aplicació gràfica de la marca en concret i en totes les seves possibles expressions. Cal que es tingui en compte cada vegada que s’apliqui qualsevol element visual.

  • Objectiu creatiu: aquest explica quins han sigut els criteris per elaborar la imatge corporativa, que poden ser directrius marcades pel mateix client o sorgida de la creativitat i de conèixer les característiques de l’empresa del client.
  • Logotip: és la imatge diferenciadora que serà el segell empresarial. Al manual d’ús de la imatge corporativa, es mostra el logotip amb i sense eslògan, en aplicacions com les reduccions de mida, en negatiu de colors i en blanc i negre. No ens podem deixar les versions de l’imagotip, la imatge de la marca que s’identifica sense el mateix nom.
  • Colors: es defineixen els colors utilitzats amb els codis de CMYK (acrònim dels colors cian, magenta, groc i negre), RGB (acrònim dels colors vermell, verd i blau), i PANTONE (sistema propi de control de color per les arts gràfiques). Habitualment, els logotips solen tenir una mitjana de 2 a 6 colors.
  • Tipografia: es marcaran les tipografies utilitzades per la imatge corporativa en totes les seves variacions i pels diferents elements. Segurament, el nom de la marca tindrà una tipografia diferent que l’eslògan.
  • Aplicacions del logotip a material corporatiu com podria ser un paper de carta, un sobre, merchandising, etc.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.