Estàs en l'univers digital o ets dels que no existeix?

Laura Fernández
29 de setembre de 2016

Les últimes enquestes apunten que el 60% de les empreses de consum massiu admeten que són encara reticents a la conversió digital. Les companyies semblen resistir-se a la nova realitat però el món digital arrasa i tot aquell que no s'adapti, acabarà morint o, el que és el mateix, deixarà d'existir, perquè ja és una realitat que si no estàs a Internet, no existeixes.

Saber manejar els secrets de la xarxa és més que una necessitat per a tot tipus d'empreses perquè una bona estratègia digital és capaç de promoure beneficis directes i ràpids. La digitalització ha empoderat als consumidors, ara la comunicació no és unidireccional. El web 2.0 ha permès que cada individu pugui ser un mitjà de comunicació per ell mateix. Les persones opinen sobre les marques a la xarxa, comparteixen experiències, col·laboren amb els nous reptes de les empreses, promouen millores ... Els consumidors participen activament en el procés de creació i comunicació de tot producte. Però, si alguna cosa caracteritza a la xarxa és que és un mitjà on preval la llibertat, així que els mateixos que poden enaltir la teva marca i convertir-se en els teus ambaixadors, tenen les eines suficients per ocasionar-te grans crisis de reputació. Els qui s'han adaptat millor a aquest nou paradigma, no només han sobreviscut sinó que s'han fet més forts. A jutjar per les xifres, les empreses encara no han entès que la digitalització no és un enemic. És més, pot convertir-se en el millor aliat si sabem com aconseguir-ho. Però, com elaborar una estratègia capaç de posicionar la teva marca dins de l'immens, multitemàtic i superpoblat món digital?


Des d' UNDATIA, et donem alguns consells.
 

  • El consumidor del teu producte ha de ser el centre de la teva estratègia a la xarxa. Per oferir al client un contingut que li resulti interessant, abans, cal conèixer-lo, tenir informació sobre les seves passions, els seus gustos, els seus interessos i, un cop sapiguem què està demanant, haurem d' oferir-li de la forma més atractiva, original i diferenciada.
     
  • Posa en valor les teves fortaleses i diferencia't de la competència. L'usuari online està cansat de rebre informació, per això, és molt més exigent i crític. Però, si saps oferir-li alguna cosa diferent al que està acostumat, no dubtarà, ho comprarà i ho recomanarà a altres amics.
     
  • Crea vincles emocionals amb els teus clients i possibles clients a través de les xarxes socials. Si aconsegueixes construir una comunitat online que se senti identificada amb els teus objectius / producte, els teus seguidors treballaran amb tu a les xarxes però, per a això, han de sentir-se alineats amb els teus propòsits i pensar que val la pena implicar-se activament.
     
  • La teva marca ha de tenir un espai digital propi. Crea un web que es converteixi en el teu vaixell insígnia a Internet. Les teves xarxes han nodrir-se d'ella per donar a conèixer els teus serveis, els teus projectes, els teus clients, els professionals que treballen a la teva companyia... Si cal, crea un bloc en el que ofereixis contingut més proper, lleuger i útil per a l'usuari digital. Així, faràs més humana la teva marca.
     
  • Una de les característiques pròpies d'Internet és la immediatesa. En el moment, pots saber si has aconseguit el propòsit de la teva campanya o si, en cas contrari, necessites fer reajustaments perquè funcioni com voldries. Per això, és molt important mesurar els resultats, analitzar-los i trobar la manera de millorar-los, entre l'immens món de possibilitats que ofereix Internet, segur, trobaràs una manera.
     
  • Esbrina qui parla de tu a la xarxa, què diu i a qui s'adreça. Monitoritza i crea un protocol d'actuació davant possibles crisis. Identifica, també, als teus ambaixadors i tracta'ls bé perquè ells s'acabaran convertint en els teus altaveus. Respon totes les consultes, no hi ha res pitjor que el silenci per al consumidor digital perquè busca una resposta immediata.
     
  • Diuen que  s'aprèn més sobre "guanyar" quan es perd. Els guanyadors no sempre guanyen, però sempre aprenen. Així que no tinguis por a l'error i no deixis mai d'innovar, perquè el món digital el construeixen els valents.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.