El repte: gestionar la comunicació de la Responsabilitat Social Corporativa

Tania Empez
22 de març de 2016

En un mercat, globalitzat, a on el consumidor és cada vegada més sensible i exigent i els diferents stakeholders són vertaders grups de pressió en el desenvolupament d’una organització, s’entén que no hi hagi cabuda per a les empreses que no són socialment responsables.

Compraries una samarreta amb la sospita que ha estat confeccionada per un nen asiàtic, sota un sistema de producció que podríem dir esclavista? Posaries al teu menjador un sofà fabricat per una empresa que té vincles amb el tràfic de drogues? Si ho sabessis, contractaries els serveis d’un proveïdor que tingués una política de desigualtat salarial entre els seus empleats i empleades? Molt probablement, la teva resposta, com la de la majoria dels consumidors, serà no, perquè són exemples que vulneren el codi ètic de la nostra societat i que, afortunadament, estan regulades pel sistema legal.

Però, una empresa socialment responsable va més enllà del que marca la llei. Ser responsable amb la societat suposa introduir, voluntàriament, valors de millora social i econòmica que, tot i afavorir la competitivitat, promouen, alhora, un desenvolupament sostenible, integrant en la definició de les seves operacions comercials i en les relacions amb els seus interlocutors, les preocupacions socials i mediambientals del seu entorn. 

Afortunadament, són moltes les empreses que porten la RSC en el seu propi ADN, però són molt poques les que rendibilitzen aquesta realitat. Per què? Perquè no totes saben explicar-ho i els seus públics externs desconeixen que en totes i cadascuna de les seves decisions estratègiques s’apliquen criteris de sostenibilitat, de respecte pel medi ambient o de protecció i influència positiva en la societat. I aquest és el gran repte de la RSC: saber comunicar, de manera efectiva, que som una empresa que treballa respectant i protegint el nostre entorn i la nostra societat sense comprometre el desenvolupament de generacions futures.

Comunicar estratègicament la RSC suposa crear una excel·lent eina per millorar la imatge i per posicionar la marca, associant-la a valors atractius que permeten augmentar la facturació i fidelitzar als clients. Conèixer que una empresa té una estratègia de RSC també afavoreix un major nivell d'implicació dels treballadors i potencia una alta notorietat en l'opinió pública, enfortint la valoració ciutadana respecte a l'empresa.

El pla de comunicació d’una empresa ha de ser sensible a aquest atribut i treballar sempre des de la definició d’un relat argumental que posi en valor la implicació del negoci amb la RSC. Reforçar la imatge de marca d'empreses, corporacions o institucions, a través de missatges clars en totes i cada una de les plataformes i recursos comunicatius, ja siguin offline o online, i el disseny i la implementació d'iniciatives de amb valor afegit, posicionen la marca i la diferencien dels seus competidors, potenciant l'impacte, la percepció i valoració social d'aquestes accions en l'opinió pública, el consumidor i també en l'àmbit empresarial. Per què no fer-ho?

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.