Comunicació no verbal o com persuadir amb el teu discurs

Anna Caballero
12 de maig de 2017

Som conscients de què transmetem quan comuniquem? Sabies que el llenguatge corporal transmet més del 90% del què diem?

La comunicació oral té dos parts: la comunicació verbal i la comunicació no verbal. La verbal és el que diem i la no verbal és com ho diem. La comunicació verbal és conscient i racional i són les paraules que expressem i el que acostumem a preparar per a una intervenció en públic. En canvi, la comunicació no verbal és inconscient i emocional i, en la majoria dels casos, desconeixem què estem comunicant amb el gestual, la mirada o l’entonació.

Partint de la base que el llenguatge corporal transmet més del 90% del que diem, es pot afirmar que si la comunicació no verbal no és coherent amb el que es dius, es genera una percepció d’incredulitat; és allò de “no s’ho creu ni ell”. En canvi, si s’utilitza el gestual, l’entonació, la mirada... per subratllar el que es diu, s’aconsegueix reforçar el missatge i generar credibilitat. El cervell, intuïtivament, confia més en el llenguatge corporal, fins al punt que si el discurs es incoherent i poc treballat, podem dir allò de “no sé que va dir, però molt bé”... està comprovat que prima la comunicació no verbal sobre el significat del que es diu.

Així ho va demostra el reconegut psicòleg Albert Mehrabian, pioner en la investigació sobre el comportament no verbal. En una investigació sobre comunicació d’emocions va identificar que només el 7% de tota la informació que rebem ens arriba a través de les paraules; la resta (93%) és comunicació no verbal.

Per tant, conèixer què comuniquem amb el cos és de vital importància per aquells professionals o directius que necessiten transmetre credibilitat, confiança i capacitat de generar empatia. Es tracta que la comunicació no verbal reforci el coneixement i l’experiència.

La formació en habilitats comunicatives posa en evidència com és la comunicació no verbal, perquè fins que no ets conscient, no la pots canviar. Els millors comunicadors no verbals són els que tenen una gran consciencia del seu llenguatge corporal. A partir d’aquí, és interesant analitzar quins són els punts forts que s’han de potenciar i els punts dèbils que cal millorar.

El llenguatge corporal és una eina molt poderosa... Conèixer i fer un bon ús del llenguatge no verbal de manera eficaç reforça el missatge, genera una percepció de confiança, seguretat, credibilitat i crea vincles. En definitiva, farà que la intervenció oral sigui creïble i natural però, sobre tot, professional i persuasiva.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.