Branding: què és i perquè s'ha d'invertir

Marta Avellaneda i Paula Lasheras
7 d'abril de 2017

En un món absolutament ple de marques i de presses, crear una imatge corporativa sòlida i efectiva no és fàcil. Per això cal tenir clar quines funcions ha d'exercir el nostre branding per posicionar-se al mercat i en la ment de les consumidors.


Les cinc funcions bàsiques d'una imatge corporativa són les següents:

Identificació. La imatge corporativa és el resum de l'empresa i del seu missatge. Per això resulta tan important mantenir-lo i seguir una unitat d'imatge de marca, és a dir, fer servir sempre la mateixa imatge, amb el text, forma i color elegits, i persistir en el seu ús perquè el consumidor l'associï a l'empresa i al missatge que ens interessa.

Personalitat. La marca corporativa pot incloure alguna paraula però sobretot inclou formes i colors. Aquests són, especialment, els que vestiran la personalitat del missatge i, en definitiva, defineixen qui som. Ha de ser moderna i s'ha de poder aplicar en múltiples plataformes, de manera que normalment la seva creació va acompanyada d'un manual d'estil aplicacions.

Competitivitat. Tenir una imatge corporativa actualitzada, eficaç i alineada amb la filosofia i valors, permet adquirir una posició d'avantatge competitiu en el mercat. La marca és la carta de presentació subjectiva de qualsevol productor. En realitat, no existeix, és una invenció però s'associa a valors i a contextos concrets per consolidar-se i representar una empresa i / o un producte.

Efectivitat. La identificació de marca transmet molta informació, de manera que amb una sola imatge es donen múltiples missatges. S'ha de tenir present la importància de mantenir-la, ja que hem d'anar actualitzant-la, cuidar-la, ja que hem de ser fidels a ella i fer-la servir sempre en els contextos adequats, i tenir-la sempre present, per ser coherents i fer-la servir sempre que sigui necessari.

Posicionament. La marca permet destacar, de forma clara i efectiva, en un mercat saturadíssim de marques i d'impactes publicitaris. Invertir en branding no és suficient per fer-se un lloc al mercat, sinó que cal aplicar-lo bé i a consciència.

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.